Ännu en annan dag

Igår blev det påsklunch/middag hos mormor och morfar. Åt julbord och drack påskmust. Har svårt att förstå dessa svenska matvanor kring högtider, varken vidare gott, nyttigt eller annorlunda. Känns mest som ihopplock av det som blev över från förra gången (med tanke på var vi var var det säkert så också). Längtar till midsommar när det ska grillas istället (efter sillen såklart)
Hade i vilket fall en trevlig eftermiddag med släkten.

På kvällen åkte jag och pappa till kyrkan. Visade sig att det var min månad att ha hand om servering och sånt. Thanks for the heads up. Tur Ester alltid fixar allt. Lugnt att ha ansvar i den församlingen när man ändå aldrig behöver ta det.

På kvällen såg vi den delen av Millenium som missades i lördags och sen blev det sängen.

Just nu samlar jag kraft att städa mitt rum, i eftermiddag kommer Emilia hem och hälsar på.




Delar av kompisgänget i nian. Så länge har jag och Emilia stått ut med varandra.


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Hej på dig!

Har gjort ett litet inlägg på ledarfliken på tonårsforumet om påskfesten. Vi kan väl försöka hålla oss uppdaterade där om läget eller vad säger du? Jag väntar med spänning på alla goa och nya idéer som du har =)

2010-04-06 @ 17:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0