Cant be great at everything

En av mina vänner har skickat ett mail till mig med ämnet "Bäste kock". Undrar hur hon tänkte. Undrar också varför inte hotmail placerade det i junkmailen med detsamma.

Jag fick VG på hemkunskapen på högstadiet, tackar särskilt Lovisa för detta. Och Magnus som alltid åt våran brända, sönderfallna mat med god aptit varje vecka och snällt intygade för vår lärare att det var jättegott. Han var alldeles för snäll för att vara lärare.
På gymnaiet valde klasskompisarna kall/varmkök för enkla betyg. Jag valde av samma anledning samhällskunskap och historia, insåg tidigt att 20.0 var lågnt borta om vi blandade in praktiska moment..
Jag har eldat upp en mikro eftersom jag inte såg ettiketten där det stod "Värm ej i Microvågsugn"
Jag har bakat muffins men glömt mjölet. En annan gång glömde jag smöret.
Jag bör överhuvudtaget inte tillreda något som kräver mer ingredienser än jag kan räkna på ena handen.

Mailet gick ut på att man skulle skicka sitt bästa recept till någon. Här är mitt till allmän beskådan:
Två brödskivor (köpta såklart)
LITE smör
Ost
Sharonfrukt
Brödet i botten, resten uppepå. Servera med te

Bon appetit!


Kommentarer
Postat av: Den mystiska vännen

Bäste kock, tänkte du behövde lite enkla recept att öva på :)

2010-04-16 @ 16:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0