Easter vacation

Det bästa med mitt jobb är att jag får vara ledigpå påsklovet. Som jag har längtat efter ett jobb och så fort jag blir ledig är lyckan total. Två veckor i taget är nog lagom för mig att arbeta. (Så länge ingen med anknytning till Bureskolan läser, i så fall vill jag jätte, jättegärna ha en så stor tjänst som möjligt fram till sommaren, helst utan barn över 10 år men jag tar vad jag kan få)

Emilia var här i måndags. Hon är inte frisk alls. Har egentligen inga komentarer alls till hennes besök. Men det blev fika i alla fall och vi planerar att campa i ullared till sommaren.

Igår var jag hos Kiropraktorn. Han höll med mig om att jag är frisk nu, du behöver ingen domkraft när du ska byta till sommardäck, bilen lyfter du lätt! Sa han glatt. Kändes ändå lite vemodigt att säga hejdå, få människor jag träffat så mycket som honom senaste tiden. Tjatade mig i alla fall till att få komma till sommaren igen. Egentligen hade han velat vänta 6 månader och jag var sugen på att bjuda hem honom till Leeds då (han älskar också England) men kändes inte helt rätt (än).
Efter att varit hos kiropraktorn hängde jag och Frida i Gislaved tills hon skulle till sin kiropraktor någon timma senare. Köpte bakingredienser på ICA, fikade på Linneas, var på team sportia, solade och köpte smink.
På eftermiddagen var det musikalövning, bakade färgade sockerkakor med barnen och klippte armar. Mycket givande eftermiddagsunderhållning. Kom hem vid fem, somnade, vaknade halv nio och kunde inte sova, tittade på tv och somnade vid tio. Härlig kväll och oklart vartför jag var så trött.

Idag har jag varit i Gislaved och vänt (hemskt vad lång dagen blir när man stiger upp vid sju), läst veckans litteratur, skrivit en tredjedel av uppgiften, slipat och oljat om några trädgårdsstolar, lagat mat och sökt ett antal högskoleutbildningar (omifallatt jag hatar Leeds och dessutom ska jag lära mig franska (och alla andra språk men dem tar vi senare) Nu ska jag till Kärrhult och rida med Ester och leka lite med Happy Meal.
Folk borde bli utbrända bara av att vara i samma rum som jag!


Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

hur är din onsdag sötnos? (:

2010-04-07 @ 20:45:32
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Bitterfittan

jag borde nog göra det va ;) vad ska du göra idag torsdag? (:

2010-04-08 @ 02:08:58
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0