Happy Bday dear father

Pappa fyller år idag. Han är född 1958 (räkna själv vetja..) Jag tycker om min pappa :)

Och Gabrielle tog körkort igår, tycker om henne med :)

Inte hunnit skriva på senaste dagarna.. I onsdags var jag i Kärrhult större delen av dagen. Red två hästar varav en galen och en jättesnäll. Fikade med Börje och Elsa. Försökte tömköra en pälsboll (ingen höjdare). Promenerade istället lite med en pälsboll. Tittade på Camilla och Gustavs nya barn och fina hus. Hängde lite med Alice (kollade på hennes fina stol, helikopter, trappa, lillasyster, pappa, farfar, traktor, kossor, hästar, grus och lärde mig att gå fot.) ganska bossigt litet barn, påminner lite om Anna för arton år sedan.. Övervägde att som hämd för bossigheten låta henne ta i elstängslet när hon var sugen på det men jag är alldeles för mesig..

I torsdags jobbade jag. Gjorde nationellt prov i engelska. Det var ganska lätt tyckte jag men barnen hade massa fel i alla fall. På det stora hela en bra arbetsdag. Åkte en runda till Klantis och köpte jord och sen blev det gislaved och handla blommor och mat åt mamma. Somnade nog klockan åtta. Alla människor är inte gjorda för arbete.

Igår var det en intensiv arbetsdag som slutade med idrottslektioner. En bra, en hemsk. Lärare är ett skityrke (Ja, jag vill jättegärna vikariera igen i maj!) På kvällen blev det tonår. Trött och opeppad (vilket inte är en ovanlighet i dessa sammanhang). Dessutom hatar jag 3 om någon undrar..

Idag fyller ju far år så vi ska fira honom och Oscar och Frida som också fyller år snart i kväll. Käka kyckling och tårta med extendedfamiljen..
Först ska vi till Ekbacken med musikalen och sjunga lite. I natt drömde jag om liktornar, demens och svullna fotleder. Ser jättemycket fram emot detta om någon undrar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0