The start of another week

Igår började jag jobba den ganska beskedliga tiden 12:30. Innan dess körde jag Adelina till tandläkaren i värnamo. Efterom det var en stund mellan hennes tandläkarbesök och att hennes tåg gick skulle jag hitta ett par skor tänkte jag. Det tänkte inte skoaffärerna..
Arbetsdagen var kort, ointensiv och solig. Överväger att bli fritidspedagog dagar då man sitter ute på en bänk i tshirt och spelar spel och busar med barn.
Efter jobbet blev det musikalövning (känns lovande inför helgen) och Uv. Pysslade med skinnbitar.. Jag och Lovisa gjorde varsit armband. Hon flätade en massa skinnbitar på ett ambitiöst sätt, jag snurrade ett snöre några varv runt handleden. En av oss är en kreativ frisör den andra har insett att hon inte platsar som förskollärare, gissa vem som är vem. Marcus skulle istället göra en handväska och en skinnväst.. På kvällen blev det ledarsamling, alltid underhållande.

Idag började jag jobba redan 8, inte alls lika lagom. Haft en bra dag på mellanstadiet i alla fall och avslutade med lite pyssel på fritids. Eftermiddagen är lugn. Har gått en promenad (trots att jag inte är med och räknar steg), skjutsat Frida till fotboll, övervägt om man kanske ska jobba i Norge i sommar i stället för att vara arbetslös igen och ökat min ångest inför A-uppsatsen på sociologin. Borde läst någon av böckerna i kursen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0