Wednesday, Cuttingthursday and Tallfriday

I onsdags kom mamma och pappa hem från Riga. Dom hade haft en trevlig semester vilket jag helt klart unnar dem men är fortfarande lite avundsjuk.

Igår var det skärtorsdag. Jobbade mellan åtta och halv tre. Först på mellanstadiet, dagens höjdpunkt var kyrkobesöket. Inte. Förutom dessa härliga barn som är övertygade om att de är tonåringar hade jag ett barm som skjöt en bandyboll i huvudet på mig, ett som härmade alla mina idéer till påskkort och ett tusen som bråkade om vilken plint de skulle sova på. Pratade även lite med min chef. Hon frågade om jag bestämt mig för att bli lärare nu efter två veckors vikariat. Jag stirrade på henne med rädda rådjursögon och sa tyst "jag tror inte det". Berättade om mina planer att flytta till Leeds och sa alvarligt att det känns lättare att bli president för FN än att vara mellanstadielärare. typ. Är ledig en vecka nu och ska jobba veckan efter påsk. Sen får vi se.

Igår blev det parken med Gabby, Jossy och ett gäng andra tjejer. Förfest i Gislaved efter ett besök hos Gabb. Åkte hem riktigt tidigt dock, värsta migränanfallet på flera år. Kände mig som en överförfriskad fjortis när magen vände sig efter ett par cider så blev hem till sängen istället för att skrika med i idolas halvtaskiga låtar.

Mår fortfarande inte helt bra så det har blivit en lugn förmiddag. Om en stund åker pappa till kyrkan, inte bestämt än om jag orkar följa med. Principen säger ja, kroppen nej..
Resten av påsken känns lugn. Imorgon ska vi först hämta hem en liten häst (eventuellt en stor hund) som Ester ska va fosterhem till ett tag sedan har jag blivit mutad att hjälpa till när vi har påskfest i Hällabäck (oklart vad jag kommer få, funderar på att kräva gratis korv och äggtoddy). På söndag blir det lunch hos mormor och morfar och sen ska det väl bli en runda till kyrkan (känns ändå obligatoriskt när det är påsk) Sedan väntar ett härligt påsklov med mycket plugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0