beach

Hade sovande jour på jobbet igår. Blev väckt klockan fem för brukaren ville (wait for it) spela kort. Det som är sagt är att man bara, verkligen endast då och aldrig annars, väcker den som har jour om hon (brukaren alltså inte den som sover) är jätteagressiv. Det har inte hänt någon av mina kollegor men jag blir alltså väckt klockan fem för att spela kort. Gissa vem som inte somnade om sen.

Blev därför en väldigt lugn dag. Förutom min telefonterror på familjen andersson/petersson som resulterade i att vi fick ta nattbussen hem, vilket var förvånandsvärt ospännande.

Hade en väldigt trevlig kväll som började med god middag tillsammans med våra två chaufförer (thats how cool we are) och Karls lilla flickvän. Lovade henne att se till att han kom hem, att han inte rökte, inte raggade på andra tjejer eller blev för full. Skulle nog ge mig själv godkännt. Ganska svagt G men han kom hem i alla fall.. Hade trots mitt halvtaskiga facit som pojkvänsvakt alltså en väldigt trevlig kväll. Har hittills funkat mycket bra att överta Antons gamla kompisar. Trots att de i stort sett bara består av killar. Har även upptäckt att det är lite mindre drama med sådana, överväger att i framtiden bara ragga bekanta i militära, manliga kretsar.

Nu börjar jag få bråttom till tåget som går vid tre (eller fyra om jag missar det första, eller sex om jag missar det med, har alltså ingen vidare motivaion). Måste packa och måste hitta sociaförvaltningen igen för att skriva på mina tjänstgöringsrapporter. Oklart om jag i stånd att använda min cykel..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0