Home is obviously not where your heart is..

Är hemma i Hällabäck sedan ett tag tillbaka. Känns som en riktig mellantid i livet dessa tre veckor som ska spenderas här men känns som att det finns att göra i alla fall. Framförallt när jag slutar låtsas som att jag inte alls ska till Leeds utan börjar ta tag i CSN beslut, boende för de första dagarna, betalning, bokning av flyg, val av inriktning und so weiter..

Har haft fullt upp sedan jag kom hem i fredags i alla fall. Först tonårsplanering i Kärrhult, är bara hemma tre veckor under terminen men känner nog att jag gör min beskärda del med tanke på det.

I lördags lekte vi med hästarna jag och min syster. Eller hon tömkörde sin häst medan jag och Happan mest lekte. Magnes bästa stund på hela sommaren måste varit när jag fick hålla tömmarna, tog inte fem meter innan vi var av vägen..
På kvällen åkte vi till Växjö och sen blev det lite utgång med Adelinas kompis Rebecka och en kompis till henne. Inget vidare ös i Växjö men en helt okej kväll, oklart bara var min logik tog vägen efter midnatt, insåg väl i alla fall att mitt problem inte löstes så lätt.. Annars var Adelina helt klart kvällens bästa med sina karriärundersökningar, där var det ingen som var säker..

Efter fin frukost hos Rebecka bar det av till Adelinas andra vän Rebecka som precis flyttat in i sin lägenhet eftersom hon (tillskillnad från andra som inte researchar tillräkligt) ska börja plugga i Växjö. Skitfin lägenhet hade hon. Adelina släppte ut hennes fåglar men jag vägde nog upp det genom att rädda micron från demolering..
Var tillbaka i Burseryd lagom till gudstjänsten där vi informerade så fint om tonårslägret.

Gårdagen spenderades med lite uppackning (eller i alla fall uppflyttning av resväskan), en runda till Gislaved för att köpa presenter till Adelinas arbetsgivare och en plattång till mig, organisation av mammas bokhylla och lite tömkörning i skogen med Magne då jag fick den stora äran att agera vagn..

Idag har jag organiserat klart mammas bokhylla, jag borde nog bli bibliotikarie, tycker faktiskt att det är skitkul med böcker. Första gången jag var hemma hos Calles föräldrar, som kan ha den största mest välorganiserade och kompletta bokhylla någonsin märkte jag inte ens hur lång tid pannkakorna tog för jag var så fascinerad av alla böcker. Undrar om dom vill anställa mig att hålla ordning på alla böckerna så kan jag stanna i Kalmar, har dessutom hört att om man bor där så lagar Calles farmor mat till en typ hela tiden och hon är mycket bättre än Calle på det.

Idag har det gått en vecka. Konstig vecka, känns som du åkte igår samtidigt som du redan har varit borta alldeles för länge..




Försöker längta tillbaka dit men minns bara regn..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0