I keep dancing on my own

När man bor på landet som jag gör händer det ibland oförutsedda saker som typ att ens kossor går på upptäcksfärd i hela sydvästra småland och vägrar bli hittade. Därför ingen segling i helgen.

I fredags försökte en av mina tonåringar på fullt allvar ta livet av mig. Fick en frisbee i bakhuvudet och inbillar mig att det är typ samma känsla att bli skjuten (utom det faktumet att jag kvicknade till efter ett tag). Brukar mest tuppa av när man ramlar av hästar och då ser man ju liksom marken komma.. Sen på kvällen såg dessutom min kära ledarkollega Ester till att jag blev mördad först i maffia. Förutom dessa ganska våldsamma incidenter var det en bra start på terminen enligt Anna. Kändes ju som en evighet sedan jag hängde med människor med en mental ålder som liknade min egen.

I fredags flyttade även min bästa vän och lillasyster till ett litet hus i skogen utanför Väckelsång. Mamma gjorde vågen och pappa grät nog lite. Roligt för Adelina, tråkigt för Anna dehär sista veckorna, har ju kommit på att det är ganska kul att bo ihop med en bästis ibland. Oklart vem jag ska slå mig samman med nu.

På lördagen (efter att ett antal kor infångats) blev det en trip till Värnamo. Hängde hemma hos Rebeckas familj eftersom min lite lätt lantliga syster bestämt att vi skulle till Sigges. Hade riktigt roligt hemma hos Rebeckan, god mat, bra musik, mycket kamera och så fick jag ju en ny bästis. Hon heter Mikaela och är tretton år. Vi hängde hela kvällen och sen försökte vi övertala hennes mamma om att få smuggla in henne på Sigges. Hon sa tyvärr nej.
Själva Sigges besöket var väl sådär. Dåligt med folk och sällskap med två människor som, wait for it, ville bugga. Gjorde mitt bästa för att motverka detta, gissa hur lång tid det tar innan någon lagom bonnig kille i övre tjugoårsåldern med rutig skjorta och väst bjuder upp mig.. Förutom att jag var tvungen att gräva långt bak i minnet efter vad jag minns från danskurserna jag tog på mellanstadiet var det ändå en riktigt rolig kväll. (Och jag fick dem tillslut att dansa som vanliga människor under 45)

På söndagen hängde jag med Mickis igen. Och så såg jag på speedway för första gången i mitt liv. (I Kalmar låtsades jag en gång att jag var jätteinsatt men det är jag inte). Det var faktiskt ganska kul. Sen åt vi mer mat och åkte hem. Perfekt söndag!

I går började jag läsa franska. Har insett att mina språkkunskaper är sorgliga och att om jag någonsin ska ta över världen kan jag behöva prata lite fler språk. Börjar med franska.. Kan än så länge säga mitt namn och dendär frasen från moulin rouge.. Och hur mår du, tror jag. Har vänner som påstår att de tre fraserna i den ordningen är allt som behövs.

Annars spenderade jag gårdagen med att tvätta och sätta staket. Trodde det skulle gå jättesnabbt att fixa staketet med tanke på hur många timmar jag redan lagt på just den hagen men det visade sig att pappa ogjort allt mitt jobb så det tog en halv evighet att få upp tråden. Jag känner mig i alla fall alltid så härligt lantlig och kapabel när jag gör sådana saker. Så brukar jag gå runt i mina slitna jeans och håret i två flätor och prata med mig själv och hästarna med den bredaste aussiedialekt du kan tänka dig. Dessutom är det så härligt att överdriva dessa sidor av mig själv när jag umgås med människor från städer, då låter det som jag inte gör annat än jagar kossor, sätter staket och bärgar hö.

På kvällen var det dags för tonårsstart. Mina tjejer från jobbet i våras var visst gamla nog att hänga på nu. Hur bra för självförtroendet som helst att mötas av sju kramiga tjejer i åtta års åldern som alla vill sitta jämte Anna. Hände ju aldrig när man själv var åtta..

Idag ska jag städa min garderob. Har så himla roliga projekt på gång just nu. Lite bättre än Karls förslag på att städa ur jordkällaren från barnlik i alla fall. Tycker lite synd om Kalmarkillarna, de skulle bli så besvikna om de insåg hur modernt och o-sektikt allt är i Burseryd..




Jag och min nyfunna bästis Mickis (vi är nu mer även vänner på FB).


Kommentarer
Postat av: Mickis

snygga vi är eller hur??

2010-09-16 @ 19:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0