On my way back home

Tänkte komma hem i morgon. Ni kan börja planera välkomstfesten nu om ni vill. Känns bra med lite ledighet. Tycker inte så mycket om mitt jobb just nu. Inte ens superpositiva Anna klarar av att vara på topp alltid. Börjar tröttna på att spendera mina dagar med människor som bevisar att man kan ha en mental mognad på en sextonårings nivå fast man fyllt 40. Tur man har en vikariekollega som man kan ha lite vettiga samtal med. Typ om vem som skulle ha högst social status på en fest dit hela världen var bjuden. Vi löser verkligen världsproblem jag och Martin.

Nu efter att spenderat mer än ett dygn på jobbet med för lite sömn ska det packas och fixas lite i lägenheten (och powernappa). Ikväll blir det Strand i Borgholm för Anna och Karl, oklart om någon mer vill umgås med oss. Annars kan det nog bli en bra kväll i alla fall, Karl anser sig nämligen stå i tacksamhetsskuld till mig eftersom jag (citat:) "är så jättesnäll" (slut citat) så jag räknar med mycket fjäsk. Oklart dock vilken av mina personligheter han träffat, hoppas hon håller sig framme idag.. 

Jobbar även på att få låna Laila och Kenths stuga, får se hur det går med det projektet. Annars brukar ju nattbussar bjuda på spännande äventyr och dessutom hittar ingen bättre än oss över ölandsbron efter vår midsommar..

Såg förresten Pride and predjudice (den riktiga versionen utan storbritanniens kanske mest överskattade benrangel i huvudrollen) i veckan. Behöver få tillbaka min romantiska bild av landet jag ska flytta till. Just nu ångrar jag mig mest och minns hur fult allt var.. Älskar Jane Austen framförallt för hennes underbara ordval. Mr. Darcys första frieri kan ju vara det värsta som någonsin framförts..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0