13

Räknar ner på allvar nu, 13 dagar kvar..

Hade en bra helg. Fredagen spenderades i London med Juliane och Katha, två trevliga tyska au pairer. Gick på Madame Tussauds, åt världens godaste pizza, hann också med en kort runda i Camden Town och en hel del skratt.

Madame Tussauds var helt okej, mindre kö än väntat, tog kanske en och en halv timme allt som allt vilket var helt okej. Ganska trevligt sällskap ju. Väl inne var det kanske inte så fränt som jag väntat mig. Dockorna (or whatever they are) är oftast bra gjorda, människor som är stela eller plastiga in real life gör sig kanske bäst i vax dock :P Var inte så stort som jag förväntat mig dock, tog kanske en och en halv timme typ att gå igenom allt (inklusive skräckrundan som inte är något jämfört med Lisebergs). Trots allt ett roligt sätt att fördriva en lördagsförmiddag och blöev en del roliga bilder. Sedan italiensk(!) pizza på oxford street följt av snabb shopping i Camden town (införskaffade en Chelsea tröja, varför vet jag inte då jag är stort fan av Leeds sedan i fredags). Efter det var vi countrygirls slitna efter en heldag i storstan och åkte tillbaka till lilla Reading. Spenderade kvällen med I sell the dead (Skräckfilms komedi med Dom Monaghan, skitkul) och Love and other disasters (romantisk komedi i London med Brittany Murphy, jättebra) :)

Söndagen började med besök i kyrkan, träffade Bethan som varit i Australien två veckor och kände sig allmänt blek. Träffade även på en tjej vars syster pluggat i Leeds, ska höra av sig om kyrkan hon brukade gå till där=första kontakten skapad :) Annars blev det en del jobb då Mike åkte till Athen för att vara borta till slutet av denna veckan.. Avslutade kvällen med att se drygt två tredjedelar av SWAT för typ femte gången, ingen aning om hur filmen slutar..

Idag har jag främst städat upp efter familjens helg och gjort klart min sista uppgift på det är avsnittet av sociologin. Hemtenta i helgen, tillsammans med en del festande då Steff är back in the country, lördag-söndag i London med familjen och Sportlov/Half term nästa vecka, omtenta? Ja tack. Väntar dessutom på att veta om jag blev godkänd på senaste uppgiften, verkar som den här läraren har ett liv då man inte får tillbaka den first thing lördag morgon :P



Shrek, Katha, Juliane och Anna (Shrek är den gröna killen)
(Gillar Julianes hukning och att den random tjejen vi bad ta bilden var svensk, kryllar av dem i London, varför tror de att man lämnar landet? Inte är det för att trängas med svenskar hela tiden i alla fall :P)


Kommentarer
Postat av: Joacim

You really know how to break a man's heart... Hur kunde du? En Chelsea tröja? :S Det laget man måste hata för att de våldtar fotollseuropa med sina oljemiljarder, deras spelare som tydligen anser att det är okej att vara otrogen med sin lagkamrats flickvän trots att man själv har fru och barn. Är det sådant du står för? Fy skäms! You really broke my heart!

2010-02-08 @ 23:41:58
Postat av: Anna

Absolut ínte, Leeds fan ju! Frida gör dock..

2010-02-09 @ 11:00:17
Postat av: pelle

Vad händer om tretton dagar? :D



Och tack ska du ha du! :D

2010-02-09 @ 15:08:15
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: pelle

ah, jag förstår. spännande :D

2010-02-09 @ 17:01:55
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0