Back in Sweden

Landade i Göteborg i Söndags kväll, varit hemma i två dagar nu. Känns hur konstigt som helst, saknar vårvädret i England, saknar att bo i en stad, saknar mina vänner, saknar språket. Just nu är det en stor tomhet blandat med en hel del stress. Håller fortfarande på att packa upp. Tänkte att det var rätt sätt att attackera upppackningen från flera håll samt kombinera den med storstädning av rum och garderob. Detta har lett till att jag är inte är klar med något och att allt är kaos.. Borde plugga dessutom men det är så tråkigt att det lätt skjuts undan. Är i alla fall jätteglad att vara hemma hos min familj igen, tycker mer om dem än jag någonsin haft vett att förstå och tänker spendera de närmaste sex månaderna med att visa dem det.

Igår var det första musikalövningen/uv på väldigt länge. Härligt att träffa alla goa barn. Tar nog ett tag innan man är tillbaka mentalt dock. De är på många sätt så väldigt annorlunda mot de barn jag haft i England. Väldigt kul att träffa ledarkompisarna med. Har saknat dem riktigt mycket.

Körde in Oscar till Gislaved i förmiddags och handlade lite, blev semmelfika hos Mormor och Morfar. Bättre sent än aldrig. :)
Annars har dagen gått åt till att städa, packa upp och försöka plugga litegrann. Blev även ett samtal till Leeds. Kändes bra att prata engelska, får ringa Judie lite då och då när jag får abstinens.. Visade sig att jag är antagen som det är, trodde att de behövde bevis på min sociologi men de var nöjda med gymnasiebetygen. Hade överhuvudtaget ganska dålig koll på vad jag behövde göra, hur och i vilken ordning. När hon sen frågar mig vilken typ av erbjudande jag fått, med eller utan särskilda vilkor svarar jag att jag inte fattat vilket och hon kollar upp det åt mig. Svaret blir ett mycket förvånat "You have actually recieved an unconditional offer!" Hon hade inte förväntat sig att en random svensk tjej som verkade så lost hade lagt beslag på en av de trettiofem platser de har att erbjuda. :P

Nähä, åter till garderobsstädningen kanske..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0