First of many good byes

Kom precis hem från ledarträff hos Bethan. Spenderat kvällen med att prata om Youth Alpha och planera deras övernattning för nästa helg. Själv spenderade jag kvällen i en vacker hatt med union jack, lite varmt men vad gör man inte som svensk för att bli accepterad av britterna.. Lovely Laura (som förresten är den som ska beskyllas för att jag tänker studera i England) hade köpt världens finaste rosa bibel till mig i hej då present.  Har länge velat ha en på engelska och denna är bara för söt. Dessutom hade alla skrivit jättesöta hälsningar, Anna blir riktigt rörd och hoppas att de förstår hur mycket det betytt för mig att ha dem under min tid i Reading.

I natt spelas det hockey, är kluven till huruvida jag ska försöka vara uppe. Kul att se Sverige spöa Tyskland (gillar inte dem så mycket längre av någon anledning, Steff är ett undantag) samtidigt som det inte vore någon höjdare att vara uppe hela natten och det sedan visar sig att BBC återigen prioriterar pulkaåkning över sporter där Sverige har guldchanser..

Annars är allt bra i England, jätteförkyld men tänker ignorera detta till jag är hemma i Sverige igen. Mike har i alla fall tyckt synd om mig idag och mina arbetsuppgifter har bestått av att tvätta en maskin och fälla ihop Robsons extrasäng efter övernattningen igår. Haft värre dagar.. Istället spenderat dagen med att packa, mitt rum är ganska kalt nu. Sverige närmar sig, fortfarande inte insett hur länge jag ska vara i det kalla, ohövliga, långa landet uppe i norr. Fokuserar på hur trött jag är på att vara au pair och låtsas som att jag inte alls kommer sakna allt det andra (vilket jag kommer göra enormt mycket!)

Quite significant snow sa de nu på tv typ fem gånger i rad. Gillar inte den vita fläcken mellan Norwich och London.. Hoppas de bara luras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0