Friggin freazing

Glöm det där om vårkänslor, igår kväll när jag gick hem från kyrkan hade det snöat. Inte så att Reading står helt still (stackarna i Kent har det däremot tufft) men tillräkligt för att det ska kännas att det är februari. Kan ju inte påstå att huset jag bor i är byggt för minusgrader så här är iskallt och nästan frost på insidan av rutan då det är hela en minusgrad. Lovely.

Hade hantverkare här igår för att spackla taken i hallen och badrummet. Idha hade inte sagt nånting om det utan det stod plötsligt utanför dörren och möts av en skeptisk Anna, inte första gången det kommer hantverkare, oljepannsgubbar eller liknande utan att jag blivit förvarnad och man är ju inte helt pepp på att släppa in folk i ett hus där man inte bor. Framförallt inte som igår när de kom lagom till jag var tvungen att gå. Så trött på familjen Dunn/Bells oförmåga att planera och komunicera, bestämmer man att det ska komma hantverkare klockan fyra en torsdag ser man väl till att vara hemma eller i alla fall talar om det för au pairen? Vill inte bo här mer..

Robson hade en riktigt tjurig eftermiddag/kväll igår, drabbade väl mest Idha men ändå skönt att lämna huset några timmar för youth alpha i kyrkan. Trevlig kväll och tyvärr en av de sista gångerna jag träffar mina härliga vänner därifrån, kommer sakna mitt ledargäng.

Idag kommer Steff tillbaka, hoppas vi kan ses i morgon trots tenta och jobb :)

Vid halv ett kommer Juliane och Katha hit på lunch och innan det har jag lite fix att ta hand om, först ska jag försöka hitta lite tejp så jag kan få ihop min lilla (läs svintunga) låda som åker hem till Sverige i morgon :)


Lite mindre snö idag men minnet av mardrömmen är färskt.. (Typ två tredjedelar av hur det var som värst..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0