Homesick

Just nu halvtittar jag på Curling. Sverige mot England. Verkar som att Sverige redan vunnit, bor ju i ett land som är lite efter. Kommer ihåh när jag spelade curling. Det gick inte jättebra alls. Hade en härlig tjej i mitt lag som inte tålde kritik alls, hade blåmärken på rumpan i veckor efteråt. Dessutom lärde jag mig nada av våran "instruktör", väldigt charmig kille men inte alls intresserad av att få oss att följa reglerna, inte bra för Anna då hon lätt blir väldigt competative.. I alla fall det som slog mig här vid curlingen är hur mycket jag uppenbarligen saknar Sverige just nu, blir riktigt genomglad när jag hör svenskarna prata med varandra, svenskabstinens här i Reading :P

Barnvakt i kväll för tre tioåriga pojkar, om ni inte hör något fråm mig i morgon så har de antagligen tatt kål på mig eller så har jag mördat dem och flytt landet (kanske mer troligt).

Fem dagar kvar på ön. Får se hur lång tid det tar i Sverige innan jag längtar hem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0