Hometenta

Eh ja, engelskan är kanske inte alltid vad man kunde önska..

Nästan två timmar sen jag fick tentan i alla fall och påminns återigen om varför folk väljer att inte gå i skolan. Inte jättesvåra frågor mest att jag är jättedåligt förberedd och inte har en aning om var i böckerna jag kan hitta det jag vill säga (av någon aledning räcker det inte att referera till mig själv, de kan ju inte ha en aning om vem jag är..)

Sista dagen innan Robsons lov, jippie. Perfekt avslutning på min englandsvistelse. Inte.

Mike bad mig för knappt tre timmar att jag skulle vänta med att dammsuga tills han pratat i telefon. No problems sa jag (säger jag väldigt ofta, framförallt när det dom ber mig göra faktiskt är ett problem för mig) och bad honom säga till när han var klar. Fortfarande inte dammsugit mer än halva vardagsrummet och vägrar av princip fråga honom om han pratat klart i telefonen, dessutom verkar han ha övergått till att titta på tv istället för att jobba. Hoppas han får en allergisk reaktion av allt damm i heltäckningsmattan. Inte alls bitter och glad att få åka hem.

Fick i alla fall ett trevligt besök av DHL i morse. "Hi I'm here for a delivery for eeeeeeeeeeeeh some foreign place?" sa han och bläddrade lite i sina papper. Blev lite besviken när han inte frågade om jag hade några lik eller stötfångare i min lilla kartong, snacka om att de kommer bli förvånade lagom i Köpenhamn när lukten börjar sprida sig. Tack och bock sa han bara (på engelska sålkart: thank you and male goat) och grimaserad litegrann när han kände hur tung lådan var. Sen vinkade jag hejdå till alla mina saker som jag kan vara utan en hel vecka.

Ikväll hoppas vi på en ganska lugn utgång med Stephilein och nu måste jag nog återgå till Jean-Paul Sartres mycket intressanta teorier om bilköer och matbrist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0