Icehockey

En av de mer välspelade damhockeymatcher jag sett, ganska dåligt gjort av Sverige i alla fall. Har svårt att hålla med min vän Toby som när jag pikade honom för hans fotbollsspelande och sade att han borde testa hockey svarade att "Hockey is a sport for girls in junior school" Stämmer uppenbarligen inte när det gäller ishockey..

Adelina bjöd dock på kvällens bästa (efter att ha imponerat rejält med sina nyfunna hockeykunskaper)
Komentartorn: nånting nånting Winberg(?) nånting Ögren(?)
Adelina: Vinberg och Ölgren, vilket alkolag.
Anna: Och finnarna heter väl Saranof och Koskenkorva (tyckte jag var lite lustig)
Adelina: (iskallt) det lät ju inte så finskt Anna, det vet väl alla att de heter Äisa päite allihopa i Finland!
Jag skrattar litegrann åt hennes vad jag tror är wityness men Adelina tittar oförstående på mig: Vad var det för fel nu då?
Anna: Må ikke övertäckes..
Adelina: Då heter de kanske inte det då?

Nu är det sängen som gäller, upp tidigt i morgon :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0