Last weekend in England

Fredag idag. Betyder att förmiddagen bestått av städning. Sick of that, tänker inte göra någonting alls hemma i flera dagar när jag är tillbaka i Sverige :P

Just nu tittar jag på någon form av pulkaåkning på tv, inte jätteintressant om jag ska vara ärlig, de brittiska komentatorerna verkar lagom exalterade dock..

Blev en runda till puben igårkväll. Har alltid väldigt roligt när vi träffas vårat lilla gäng. Just igår pratades det av någon anledning väldigt mycket tyska. Jobbar därför på Ross svenska så vi ska kunna ge igen mot tyskarna. Än så länge kan han säga att han hatar danskar och svagt batteri (uttalet är dock sådär, tyckte han sa att mitt batteri var fucked) Har överhuvudtaget ganska kul åt det faktum att ingen av oss är engelsk då det betyder att vi ofta gnäller på hur dåligt allting funkar här (igår var det arbetstiderna som dissades) och ändå vill vi alla hellre bo här än hemma.. Verkar som att Steff flyttar till Reading permanent, blir en hel del resor längs M1 de närmaste åren..

Bara två dagar tills jag åker tillbaka till Sverige. Har så svårt att greppa hur annorlunda mitt liv kommer vara om tre dagar. Trivs så bra i England och är hur nervös som helst inför att komma tillbaka. Har sagt det förr men känner knappt att jag har någonting kvar i Sverige att komma hem till. Kommer bli svårt att försöka anpassa sig tillbaka till det livet jag hade för ett år sedan (minus skolan). Aja får njuta av England så länge jag kan och sen hoppas att allt löser sig borta i Sverige med :)


Kommentarer
Postat av: Joacim

Jag kan försöka lära dig lite om engelsk fotboll under tiden du är i Sverige! ;)

2010-02-19 @ 18:14:04
Postat av: Anna

Ser verkligen fram emot detta! Har även problem med rugbyn och cricketen om du förstår dig på de sporterna också? :)

2010-02-19 @ 20:45:13
URL: http://intebaraanna.blogg.se/
Postat av: Joacim

Jag är tyvärr inte så bevandrad i dessa sporter. :(

2010-02-20 @ 14:40:58
Postat av: Anna

Okej to bad, fotbollskväll på Schelegatan it is. Skulle föredra Leeds mot ManUnited men det är väl inte så troligt.. Skulle också uppskatta att få se något av Londonlagen åka på stryk :P

2010-02-20 @ 18:11:13
URL: http://intebaraanna.blogg.se/
Postat av: Ester

Jo någonting hoppas jag du tänker göra!! Hoppas på besök på musikalen av dig på måndag!

2010-02-21 @ 14:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0