The days go by so very fast

Bara några timmar kvar i England. Allt utom datorn packat. Rummet helt tömt, på skrivbordet ligger passet och biljetten. Det svenska passet och biljetten tillbaka till Sverige. Inte hem till Sverige dock. Hemma är det jag funnit här. Den tillhörighet jag saknat i Sverige, oförmågan att riktigt passa in byts i England mot självklar confidence.

Nyss ätit lunch med Mike och Robson, känns tomt. Synd att jag inte kommit Mike och Idha närmre de senaste åtta månaderna. Framförallt med tanke på att jag har dem att tacka för så otroligt mycket just nu. Tycker om dem alla tre, kommer sakna Robson något enormt.

Spenderade gårkvällen med några av de allra bästa vännerna jag har i denhär världen. Stephanie, min älskade galna tysk vars inflytande har format Anna till någon hon är mycket mer trygg i, den vän jag alltid saknat, Markus som jag kommer sakna jättemycket, få människor som är så tacksamma att vara elaka mot, Ross som på förvånandvsärt kort tid blivit min kanske allra bästa killkompis, enda problemet är att mitt ordförråd inte alltid räcker till för att ge igen när hans cheekiness blir för mycket och Juliane såklart, påminner mig så mycket om mig för åtta månader sedan och har därför gjort mitt bästa för att ta hand om henne den senaste tiden.
Kvällen blev ett virrvarr av känslor, ena sekunden hur glad som helst och nästa höll tårarna på att börja rinna. Taxiresan hem genom ett tomt Reading vid tre på morgon var något av det mest vemodigaste någonsin. Kunde såklart inte somna heller, bestämde mig för att se Finding Neverland så jag fick en riktig chans att gråta. Vet inte hur många gånger jag sett den och ändå gör det lika ont varje gång. Blev inte heller bättre av att Kate Winslet påminner en om Reading..



Markus and Anna last time at Munks.




She says she loves me but not enough to include my face in the picture?
My most crazy and lovely friend <3



Me and Juliane, känns tungt att lämna kvar henne här i England :/




Ross svenska blir bara bättre och bättre, senaste ordet var fjortispose. He might be slightly to old to pull it of though :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0