Señor Toby?

Tänkte jag skulle bjuda på en liten uppdatering av min helg.

Fredag blev Yates med Juliane, Markus och Ross. Anna hade ont i halsen och var allmänt hängig. Ross och Markus var på topp och väldigt förundrade över vem tjejen som såg ut som Anna men var dötråkig var. Meet me at 17 var mitt svar. Hem redan klockan 11 till killarnas besvikelse, hoppas de fortsatte en bra stund efter det. Under kvällen hann vi i alla fall fastslå att danskar inte borde finnas, att Ross trots sin skotska bakgrund inte är man nog att slå ner någon som snott vår värmelampa i innergården, att Anna är kär (otippat) och att Magnus Uggla har en poäng..

Lördagen sovs bort till stor del. Mådde inte alls bra, kändes som att jag hade ett rivjärn i halsen och huvudet tungt som bly. Tittade på film, Oxford Murders (Älskar staden och älskar Elijah Wood, oklart vad jag egentligen tycker om filmen) och Love happens (lågvattensmärke för Jennifer Aniston när det kommer till romantiska mysfilmer) och tog det lungt större delen av dagen. På kvällen satt jag barnvakt till den lilla saken tills Mike ångrade sig och kom hem och tittade på fotboll.

Söndagen blev lunch med Juliane i stan, lite småshopping (inga pengar än för förra veckan), började på sociologin för denna veckan och på kvällen fick Idha ett ryck så vi bytte sängar i mitt och Robsons rum. Har numer en gigantisk dubbelsäng som tar upp mer än femtio procent av golvytan i mitt inte jättelilla rum. Tack och bock sa jag. Hade på det stora hela en jättemysig kväll med familjen, stökade runt i Robsons ommöblerade rum, tittade på Dancing on ice och åt pizza tillsammans. De kan vara riktigt mysiga ibland och dem dagarna kommer jag helt klart sakna när jag är hemma igen.

Idag har det städats, tvättats, strykits och pluggats mest hela dagen. Eftermiddagen har gått åt till Robsons läxor . Han ska skriva ett nyhetsrepotage om Christopher Columbus upptäckt av Amerika och behöver ha ett Spanskt namn. Jag kommer lite random med Ferdinand, Rodrigo, Fredrico och Roberto. Robson är skeptisk och kommer med de egna förslagen Jake och Toby. Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0