What u cant send with DHL

Håller på och försöker skicka ett litet paket med saker hem till Sverige (kommer bli en dyr flygresa i alla fall) och hittade en lista på saker som till skillnad från mina kläder, böcker och filmer inte är okej att skicka med dem. Vissa är ju lite roligare än andra kanske, gillar dessutom deras upprepningar, engelsmän fattar inte så kvickt alltid..

  • Aerosol
  • Alcoholic beverages (Added 17/1/2009)
  • Ammunition (Added 17/1/2009)
  • Air rifle
  • Animals of any form (alive or dead) (parentesen var deras egen)
  • Any battery that contains a liquid (Added 18/12/2009)
  • Biological samples (Added 17/1/2009)
  • Bumper
  • Car batteries (Ja för de innehåller väl inte vätska?^)
  • Car bonnet (men resten av bilen är okej? utom stötfångaren då^)
  • Cash
  • Cheques (här känns det som att någon ville skicka pengar, fick nej och försökte med en check)
  • Christmas crackers (Added 17/1/2009)
  • Counterfeit currency (Added 17/1/2009)
  • Currency (Added 17/1/2009) (nej valuta består ju inte av pengar vilket inte är okej?)
  • Dangerous goods (otippat?)
  • Drugs (including prescription) (Added 17/1/2009) (Dem får du ta på planet istället..)
  • Filth, foul or disgusting material (Added 17/1/2009)
  • Fish (live or dead) (Eftersom fisk inte är ett djur?)
  • Fluid
  • Gun
  • Hazardous goods
  • Human remains (Added 17/1/2009) (det var alltså okej fram till för ett år sedan eller var det först då någon försökte?)
  • Indecent, obscene or offensive articles (Added 17/1/2009)
  • Infectious substances (Added 17/1/2009)
  • Juice
  • Liquid (typiskt engelsmän att nämna vätska och tretton olika vätskor, juice, water, fluid, wine)
  • Living creatures (Added 17/1/2009) (vilka levande varelser finns det som inte räknas till djur(eller fiskar))
  • Lottery tickets (Added 17/1/2009)
  • Meat (samma som döda djur, alt döda människor?)
  • Money (=cash?)
  • Oil
  • Passport
  • Perishable goods (all)
  • Replica weapons
  • Plant
  • Rifle
  • Settee
  • Sinks (Added 09/05/2008)
  • Sofa
  • Stamps (unless franked) (Added 17/1/2009)
  • Toilets (Added 09/05/2008)
  • Unknown
  • Water
  • Weapons
  • Wine (återigen typiskt engelsmän att inte räkna vin som alkohol, man måste ju dricka jättemycket innan man däckar..)
  • Fick mig i alla fall ett gott skratt mitt i funderingarna på hur jag ska få hem mina saker..


    Kommentarer
    Postat av: Evelina

    Jag ska definitivt ta med mig en fåtölj om jag ska flyga till England nån gång.. för det kan ju inte höra ihop med soffa. Såvida det inte är något "unknown" såklart.. :)

    2010-02-02 @ 16:22:30
    URL: http://fromdusktodawn.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0