a few days no see

Oj nu blev det visst en liten paus trots allt.. Är söndag här i England nu. Har hänt litegrann sedan sist jag skrev. Snön är i stort sett borta nu, alltså fungerar samhället lika bra (lika mycket sämre än Sverige) som vanligt. Reading har vunnit mot Liverpool i någon fotbollscup. Stolt över mitt lilla lag :) Jag har haft värre hemlängtan än på länge. Samtidigt som jag inte kan låta bli att känna att jag hör hemma mer i England än i Sverige. Träffade Juliane igår för lunch, hade en hel del att ta igen sedan vi sågs sist innan jul. Mindre än en månad tills Steff kommer tillbaka och hälsar på. Igår hade vi middagsbjudning här hemma med Kat och Lewis och Aiden. Bebisar är ju världens partytrick :) Hade en trevlig kväll, Lewis är nästan för rolig och Kat är världens sötaste, trots att hon inte mådde bra igår. Skämtades en hel del om deras flytt till Sverige som snart ska genomföras. Lewis första prioritet är att köpa en snöskoter med union jack på. Men skämt åsido tycker jag att det är hur stort som helst av honom att lämna allt han har här för att flytta till Sverige där han inte känner någon och inte ens förstår språket.. Var samtidigt lite irriterad på Mike och Idha då de återigen bett mig vara barnvakt så att jag fick ställa in mina planer och så slutade det ändå med att de var hemma hela kvällen. Känner ibland att jag inte får den respekt jag kan tycka att jag förtjänar.. Planen just nu är att snart ge mig ut och springa en runda, nu när det inte är två decimeter snö överallt längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0