another unsuspected sunday

Oj blev en liten paus här på bloggen. Slutet av förra veckan spenderades med sociologiplugg. Hoppas att det inte gick helt åt skogen. Studier är överskattat, jag är jätteduktig på allt, ge mig ett välbetalt jobb och en lägenhet på pendlingsavstånd till London, tack. Väntar fortfarande på svar från Leeds och Chester. En del av mig börjar tycka att Norwich (som btw uttalas Norrich utan w, otippat?) lockar då det är ganska nära till Reading. Samtidigt verkar framförallt Leeds vara en toppenstad och ha ett bra universitet, får se vad som händer helt enkelt..

Denna veckan tog jag dessutom mod till mig och frågade Mike om ett datum då jag kan åka hem, gissa om jag laddat för detta. helt i onödan. Its cool you can go home when ever you want to. Blev svaret. Jahapp. Lämnar med största sannolikhet ön den 22 februari.

Fredagkvällen skulle blivit bowling men när den ställdes in åkte jag och Juliane till stan. Satt på Munks nån timme och underhölls av bland annat en halvtysk (alla dessa tyskar, överallt) och en sociologistuderande från Leeds, ringer henne sen när jag flyttar upp :P

Igår försökte jag plugga. Distanskurser borde inte vara tillåtna för människor utan självdisciplin. Planen var utgång på kvällen vilket normalt betyder lämna huset runt 8 halv 9 på kvällen. Men inte igår, tyskarna vi skulle hänga med ville träffas klockan sex. Vilket innebar att Anna som inte haft någon tanke alls på att fundera på kläder, hår och smink innan klockan var närmare sex fick lite bråttom. Detta resulterade i svart klänning och bed head (slightly bättre än det svenska ordet k****rufs) Blev irländskpubmat till FAcupen (Leeds spelade oavgjort mot Tottenham, bra gjort framtida hemstad) och sen en runda till munks innan Markus hörde av sig och och resten av kvällen spenderades med Annas killgäng. Hamnade på ett houseparty hos en, wait for it.. friggin tysk. Spenderade kvällen med att vara tykig mot Ross, värva lite engelsmän till min plan att radera Danmark, ge bitchlookar till alla som drack Carlsberg, öva på min brittiska accent och faktiskt prata lite svenska, med en friggin tysk såklart. Som så ofta när man börjar tidigt slutar man alldeles för sent. Hemma klockan tre, Mike skrattar och säger att sånnahär dagar tror han nästan att jag är svensk. Snart blir det pizza med Mike och Robson innan det är dags att organisera allt inför veckan och försöka läsa lite sociologi. tidigt i säng i kväll.

Självklart vill jag bjuda på bilder från kvällen, enda problemet är att bloggen troligtvis skulle stängas ner då, censur.

Kommentarer
Postat av: Ester

Alla musikalbarn hälsar till dig! De längtar tills du kommer tillbaka och lär dem teatra!!

2010-01-25 @ 18:45:48
Postat av: erik

Sv. du är varmt välkommen hit den 22:e Anna. Jag ska spara på mig så mycket skit som möjligt så kommer du kunna se tillbaka på dina 7 månader i England och tänka att det var paradiset.

Btw. vill du impa lite på Mitch eller Match eller vad han heter vid matbordet så kan du säga att du har en kompis (jag) kompis som har spelat fotboll mot Reading här i Sverige för nått år sen.. :)

2010-01-25 @ 19:38:54
URL: http://mrmartensson.blogg.se/
Postat av: the author

Tack Ester, precis vad jag behövde höra. Håll ut en knapp månad så kommer jag och mina enorma regissör tillgångar snart hem :)

2010-01-25 @ 20:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0