Friday in England

Mike kom hem från Sverige i morse vid två.. Trots en resa på typ 12 timmar (know how that feels) var han skitglad. Detta ska vi tacka Stockholmarna för. Om engelsmän skäms över sitt lands oförmåga att hantera snö ska de uppenbarligen åka till vår huvudstad. Fick höra ganska många historier om hur inkompetenta mina landsmän är när det kommer till att köra i snö. Dessutom var det typ minus 20 grader, en typ av temperatur som bara inträffar i England en gång per sekel. (I Shotland däremot, där kan man till och med åka skidor säger Ross.) Oh Anna the people in Sweden are even worse than we are when it comes to coping with snow and cold! Nej Mike förklarade jag tålmodigt, människorna där uppe är inte svenskar, de är stockholmare. Sen skrattade vi tillsammans åt 08orna en stund.

Förutom att klanka ner på folk från fjollträsk så har jag idag städat huset, lagat lunch, suttit vid datorn och nu kollar jag på vad som måste vara den värsta Robin Hood versionen någonsin. Och det finns många dåliga. (Den bästa är ju så klart den från 38 med Errol Flynn, min största kändiscrush ever.) I denna är det typ 20 år efter vad som utspelar sig i de vanliga filmerna. Robin Hood är ful, gammal och skäggig och Marion är en svärande nunna. Great!





My first love.. To bad he died 50 years ago.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0