It is progressing

Tittade precis in i inkorgen på mailen. Medelande från University of East Anglia med samma innehåll som det från University of Chester jag fick i förrgår. "We have received your application and will be in touch with you shortly." Nu väntar jag bara på bevis att det universitet jag helst av allt vill komma in på kommer med ett liknande medelande. Är så grymt nervös när det gäller de här universitetsansökningarna. Tredje gånger jag söker, första gången visste jag att jag skulle sopa banan med alla andra med tanke på mina betyg men allt gick ändå i stöpet på grund av något för dåliga finanser för att åka till Sysafrika utan studielån. Andra gången visste jag att jag skulle komma in (vem med 19,6 i betyg kommer inte in på en distanskurs i sociologi..) Men nu, tredje och viktigaste gången har jag ingen aning om huruvida jag kommer in eller inte. Har ingen aning om hur mina MVG på BF räknas mot engelsmännens A-levels. Har ingen aning om mina försök att potretera mig själv som en ambitiös, ansvarstagande vuxen med ett brinnande intresse för dessa frågor verkligen har nått fram. Har ingen aning om rektorns statement om mig får dem att förstå vilken outstanding student de har att göra med. 19,6, och jag ansträngde mig knappt. Blir galen, det är min framtid det handlar om. Om huruvida den ska spenderas i England eller Sverige och jag vill inte vara i Sverige. Jag vill vara i Leeds (eller Chester, eller Norwich) inte i Östersund (eller Jönköping eller Lund). Hoppas deras löfte om att höra av sig inom kort verkligen betyder inom kort för jag vet inte hur länge jag klarar av att inte veta i vilket land de närmaste åren av mitt liv ska spenderas.

By the way så är jag sjukt trött på Reading och vill hem nu, helst med detsamma. Inte alls blandade känslor när det gäller landet jag bor i..

Kommentarer
Postat av: Joacim

Inget fel på Jönköping! ;)

2010-01-14 @ 00:25:48
Postat av: The Author

Inte alls! Om jag bara kommer hem någon gång ska jag plugga där till våren.. :)

2010-01-16 @ 11:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0