Making a seriouse atempt at last

Nä nu ska jag allt ta tag i denna lilla blogg. Inbillar mig att det kan finnas någon där hemma som kan finna det intressant att läsa om mina bravader på den lilla ön utanför Norge. Och om statistiken bara visar på en läsare kan du, Emilia, ta detta som en samling personliga brev.

Ska börja med en kort uppdatering om den tid jag spenderat i fosterlandet.
Det hela började med att jag knappt kom hem. Panik kvällen innan, panik i bilen som bara gick bakåt, panik när jag glömde passet, panik i väntan på bussen, panik över eventuellt inställda rail air bussar, panik på Heathrow då incheckningen var stängd, panik i kön till säkerhetskontrollen, panik då gaten inte ville visa sig och en otroligt skön känsla då flyget var i luften.
Första kvällen hemma blev pepparkaks och godisbak med familjen. Många skratt och mycket gliringar, kände mig precis som hemma.
23 December bjöd på Julhandling i Burseryd, Granpåklädning och myskväll hos Herr och Fru Davidsson. Mycket trevligt att se några av dem man saknar mest. Fick dessutom träffa ett litet, charmigt barn precis vad min abstinens behövde!
24 December är ju den dagen då vi firar jul och degtta gjordes som vanligt. Dopp i grytan hos Farmor och Farfar, Kalle Anka till kaffet, Julklappar, Julmat, julgodis och avslutas med midnattsmässa i Sandvik. Jag älskar Julen, bra tänkt Jesus att födas mitt i vintern, om du bara kunde ordna lite lagom med snö varje år så vore allt toppen!
25 December är dagen då the English people firar jul och vi svenskar (i alla fall Gislavedsborna) hänger i Parken. Spenderade eftermiddagen hos Gab, skvallrade och åt tacos innan vi gav oss av till Jossy. Trevlig förfest med mer saknade människor. Hade jättekul på parken, framförallt när jag grät av glädje :)
26 December var Anna inte på topp (oväntat) men framåt luch var jag nästan mitt vanliga halvtrevliga jag. Lunch hos Mormor och Morfar, kalkon (thats how british we are), plump (som pappa vann) och skitgubbe (som pappa förlorade åtskilliga gånger). På kvällen middag på Skoghemmet med föräldrarna, trevlig tillställning!
27 December bytte jag däck för första gången i mitt liv. Eller pappa bytte däck och Anna assisterade och försökte hålla Ludde och Sture ur vägen. Benny blev i alla fall tacksam för sina nya skor. Efter det spenderades kvällen i Dye med min allra bästa Lina Gustavsson. Pratade och tittade på film och myste :)
28 December åkte Anna och Gabby till Jönköping. Fast först åkte Anna och Benny i diket. Oj som det kan gå.. Bra dag, lite shopping, lite kolmonoxidförgiftning, jätteblöta fötter, Göta kanal och lunch på en nästan engelsk pub. Jag var nöjd i alla fall! Kvällen spenderades också den i goda vänners lag, spelkväll hos Ulle och Larz. Mitt, Erik och Pers lag var grymma, mitt och Marias lag vann och mitt och Marcus pratar vi inte om. Pokern gick dock sådär, oväntat nog.
29 December Åkte jag och Ester till Kärrhult och red en liten runda. Blev en liten på grund av broddar som vägrade sammarbeta. Trots det roligt att träffa pållarna igen. Längtar tills jag är hemma och kan rida hela tiden.
30 December spenderades med Emilia. Mycket skitsnack, Kvarteret skatan och alldeles för mycket choklad. Trevligt värre!
Nyårsafton började med matshopping, infryst mat (dumma bagagelucka) och stressad matlagning då Anna och Gabb bjöd på middag och förfest hemma i Hällabäck. Trevlig tillställning med oss och massa trevliga killar. Blev god(!?) mat, mycket flum, hockey och lite raketer. Sedan bar det av till Tyngelvi. Som så ofta förr vägde kanske förfesten tyngre än själva partyt men hade en okej kväll.
Nyårsdagen bjöd på en del trötthet (undrar varför?) och packning. Mamma skötte städningen, thanks!
2 December klockan 03.00 bar det av från Hällabäck mot Landvetter. 7.00 skulle planet flyga mot London. 13.30 var vi tillslut i luften. Trött och irriterad? Ooh nej inte alls. Var hemma i Reading på kvällen och var förvånad över hur trevligt det var att se min lilla extra familj igen, behövde nästan påminna mig om att jag inte gillat dem. Robson tyckte om sina presenter och jag fick en digital fotoram (så att jag alltid kan ha massa bilder på min egocentrerade lilla pojk) och spa grejer från Idhas spa. Blev jätteglad :)
Sedan dess har här varit snökaos (igen) dagen har spenderats med att leka i snön, bygga fort mm. Mike skulle åkt till Sverige i morse och planet var flera timmar försenat, vet hur det känns.. Fick dessutom precis veta att Crossfield School är stängd. Lovely jag som inte alls hade sett fram emot en lugn dag i mitt eget sällskap, kanske till och med lite shopping om bussarna var på humör..

Så kort uppdatering om den senaste tiden i mitt liv. Den närmaste framtiden spenderas i England, kommer nog hem i slutet av Februari. Börjar plugga sociologi på distans. Söker universitet i England. Och längtar hem till Sverige samtidigt som jag är livrädd för att åka hem till det livet som inte riktigt är mitt längre.

Bjuder på lite bilder när jag ändå är igång. Marsipanfigurer ala SvenssonSvensson, Anna under julgranspåklädning, SvenssonEkberg fikar till Kalle Anka, Anna, Anna och Gabby på nyår, Vulkanutbrott på baksidan av huset, ett av våra två snöfort (det lilla framför huset), min lilla snögubbe, en söt Robson och en osminkad Anna på skogspromenad




'
















 


Kommentarer
Postat av: Ulrica

"Datumpolisen" säger att du var hos oss på Ekeborg den 28 dec inte den 27:e =) Bäst på pokern måste ju ändå de snygga solglasögonen varit eller? Sen var ju de bästa lagen jag & Maria, Jag, Marcus & Per och jag och Cizzi. Synd att du inte kom i samma lag som mig Anna, vi hade dominerat!!!! Trevlig kväll var det iaf, alldeles för sällan vi ses alla så där.



Ha det bra nu!

Kram



2010-01-06 @ 18:24:46
Postat av: The author

En snabb titt i almenackan bekräftade detta. Jag ber om ursäkt för min inkompetens att hålla ordning på i vilken ordning saker händer. Ber Ödmjukast Evelina om en kurs när jag kommer hem. Bästa med glasögen var ju helt klart att alla såg helt okej ut, utom Erik som inte sett så töntig ut sedan ett visst bröllop :P hade också riktigt trevligt!

Detsamma, ses snart :)

2010-01-06 @ 19:06:53
Postat av: Ulrica

Tänkte att det var lika bra att jag kommenterade om datumet innan Evelina gjorde det =)

Väldigt fin bild på dig förresten!!!

2010-01-06 @ 22:34:33
Postat av: Ester

Å helt förgäves fick vi vänta hela nyårsafton på det utlovade besöket...

2010-01-09 @ 11:56:59
Postat av: The author

Adelina sa också något om att jag hade lovat det. Kanm dock inte säga att jkag har något sådant minne.. Hoppas att ni hade det riktigt trevligt i alla fall!

2010-01-12 @ 11:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0