Money issues

Fick min lön idag. På en tisdag. Det har varit värre men ändå fyra dagar för sent. Undrar när nästa utbetalning blir, hoppas inte för mycket på fredagen då den borde komma i alla fall.
Nej jag är inte alls bitter och trött på mitt jobb (eller vad man nu ska kalla denna form av slaveri). Har dessutom precis spenderat nästan en och en halv timme med att stryka Mikes skjortor. Ingår inte direkt i mina arbetsuppgifter. Förstår inte varför jag ska vara så jäkla snäll och trevlig hela tiden. När Idha kommer med mina försenade fickpengar och säger, "Oj det blev visst lite sent" så svarar jag "Nämen det gör ingenting alls" fast min inre röst säger "Japp det blev det, som alltid, vilket betydde att jag var tvungen att ringa min pappa och be om pengar. Igen." När Idha ber mig stryka 25 av Mikes skjortor svarar jag "Visst inga problem, har du inget annat när jag ändå är på gång?" Fast min inre röst säger "Hur mycket får jag för det då?" Mina föräldrar har uppfostrat en allt för snäll och mesig person. Och detta säger jag om tjejen som får en av sina bästa vänner att tro att hon hatar henne så fort hon ger henne en skeptisk blick, tjejen som fått hela Skottland att tro att svenskar är onda från födseln (eller Ross att förstå hur skruvad jag är i alla fall), tjejen som när hon var konfaledare fick en av sina konfirmander att ta på sig alla uppgifter som gavs för att jag tyckte det var kul, tjejen som får höra "your not very nice, are you" oftare än sitt eget namn. Jag är ju liksom inte en jättetrevlig person, förstår bara inte varför jag inte kan visa det mer.



Syns det inte hur ond jag kan vara, framförallt mot min, nu mer större, lillebror!?
Hans arm håller ju på att gå av!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0