Potatoes, tomatoes different word same thing..

En av de saker jag saknat mest (i matväg) under min vistelse i England är potatis. Robson gjorde det väldigt tidigt klart för mig att I dont like potatoes! Stort utropstecken. Inga typer av tatoes var okej, inte kokta, stekta, bakade. Nada. Och då jag ingte direkt gillar att laga mat så äter jag oftast samma som honom, alltså inga potatisar.
Nyss kom barnet med idén att vi skulle laga middag ihop. Han har en fin kokbok som Idha gett honom och han hittade ett recept på omelett. Med potatis i. Under tiden han står och rör i potatisen i stekpannan utbrister han glatt I love potatoes! Jag kunde strypt honom. Stämningen i rummet blev iskall, mest på grund av de tunna fönstren och dåligt isolerade väggarna, men även på grund av att mina tankar vandrar iväg mot alla potatisbaserade middagar jag missat de senaste halvåret. Jag sade försiktigt att han hade talat om för mig att han inte tyckte om potatis och därför lagade jag aldrig det. Svaret blev: Maybe I said tomatoes. Andas Anna och räkna till tio. Gissa vilken tioåring som kommer äta potatis tills det kommer ut genom öronen på honom de närmaste två månaderna...





Älskade tatoes I'm back!


Kommentarer
Postat av: Lorentzon

HAHAHAHHAHAHAH! XD

2010-01-07 @ 20:32:32
URL: http://lorentzon.blogg.se/
Postat av: Joacim

Stackars Anna! Men erkänn, lite kul var det. :)

2010-01-07 @ 20:57:14
Postat av: The author

Nope inte ens lite roligt. Och det kommer inte barnet heller tycka några kilo potatis senare.

2010-01-08 @ 11:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0