random tuesday


Har spenderat ett tag nu med att titta igenom säsong 4 och 5 av One Tree Hill. Hade nästan glömt hur bra den serien är. Precis den form av eskapism jag behöver just nu då det känns som att mitt liv har tagit en paus. Är fast här ett tag till, ingen vet hur länge. Väntar mest på att få komma tillbaka till Sverige, ta tag i högskolestudier, söka jobb, göra ett försök att återuppta det liv jag lämnade bakom mig den 20 juni förra året då jag satte mig på ett flygplan från Sveriges kanske minst flotta flygplats. Just nu vill jag inte tänka på det faktum att mitt liv fortfarande passerar, en dag i taget, även om jag låtsas som att det står på standby. Så typiskt mig dessutom att alltid vänta på något för att livet ska ta fart. Att bli myndig, ta studenten, flytta till England, komma hem(? tillbaka?), börja plugga. Borde väl tänka mer på att jag lever just nu också. Men orkar inte riktigt det idag. Ska nog titta lite till på OTH, gå en promenad och tänka på framtiden, stryka lite skoluniformsskjortor. Låtsas att antagningsbeskedet från Leeds har kommit, att jag äntligen har hittat vad jag ska göra resten av mitt liv och ta allt som det kommer därifrån. Men först ska jag se om jag kan få ett datum av Mike, ett datum så att jag kan prata med HLK och se om jag kan läsa kursen där, ett datum så att jag kan boka en biljett hem. För just nu vill jag verkligen hem. Trots att jag vet att jag efter en vecka eller två vill bort, men det är väl jag helt enkelt, allt för ofta på väg någon annanstans, alldeles för sällan övertygad om att hon är där hon är av en anledning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0