So sick of snow

Var i stan igår. Väntade på en buss som aldrig kom. Tack tanten som talade om att den tog en annan väg. Resan in till Reading tog dubbelt så lång tid som det brukar.
Väl inne i Reading blev det i alla fall lite shopping. I snön. Denna snö som engelsmännen inte kan hantera. Vägarna består av tjugo centimeter snömodd. Trottoarerna är knähög snö. Inte en plogbil eller gruskorn så långt ögat når. England är inte gjort för snö. Därför räcker det nu. Snälla någon! Även idag var jag ute en runda. Besök i kyrkan i morse, vanligen en härlig promenad idag ett jobbigt pulsande genom snö.. Trevlig gudstjänst och bra planering för youth alpha dock. Annars har helgen spenderats inomhus, långt borta från snön som inte borde finnas på denna ö.
Pratade föresten nyss med min favoritskotte. Upptäckte hur mycket jag saknat att ha någon att vara elak mot den senaste veckan. Hoppas verkligen Robsons skola är öppen i morgon för jag klarar inte mycket längre tid hemma med honom, tid då det krävs att jag är trevlig och vuxen. Två saker som kräver viss ansträgning för någon som mig.






Looks good from the outside though..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0