Well done

Adelina ringde i morse när jag precis lämnat Robson i skolan. Min lillastyster har tagit körkort. Frickin great :D Grattis Grattis Grattis. Var snäll mot Benny tills jag kommer hem och handbromsen tar inte jättebra som det är..

Igår när jag skulle sova råkade Celebrity Big Brother vara på tvn.. För det första kände jag inte igen någon, verkligen ingen alls, av de engelska så kallade kändisarna. Måste finnas en ganska enorm grupp med Bkändisar som ingen känner till i det här landet.. Och trots detta har de tagit med en svensk Bkändis. Just det, Basshunter, han är överallt på engelsk tv hela tiden (eller ja big brother och hollyoaks music show i alla fall) men det är helt klart för mycket Basshunter i engelsk tv. Det var de två slutsatser jag drog med en gång.
Slutsats nummer tre är lite mer personlig. Fortfarande länkad till Basshunter dock. Killens engelska är det inget fel på alls. Bra grammatik, okej uttal, inga större brister i ordförrådet. Men hans acent. Herregud vad hemskt det låter! Och han är inte den enda, våran statsminister, rubbish, Jesper Parnevik, american and rubbish. Har inte hört en enda svensk på tv som pratar okej engelska (alltså inget fel på något annat en acenten) och det slår mig då att med största sannolikhet är min egen engelska också riktigt usel. Har fått höra att jag är amerikan men svår att placera mer än en gång, inte smickrande alls. När Mike härmar min brytning låter han som ett barn på helium som försöker sjunga fram orden. Jag vill kunna prata brittisk engelska, nu! Vill inte låta som Basshunter (typ som om man läser högt ur 7ans textbok utan inlevelse.) Min plan för att lösa dethär problemet är helt enkelt att stanna i England så länge som möjligt, i alla fall till jag säger trousers och lift utan att tänka på det. Och inte längre låter som Basshunter och Fredrik Reinfeldt när jag pratar. Sverige kan alltså vänta mig tillbaka lagom till min pension.

Nä nu är det jag som går till ASDA och köper lunch. Och väl där ska jag passa på att göra en liten undersökning. Om huruvida folk tycker att min acent är lika usel som Basshunters, Kungens, alla svenska golfare, Stellan Skarsgård (ingen svensk brytning där men amerikanskan är ju sådär) och sist men inte minst min älskade engelskalärare från 1an (In your face helene!). Om så skulle vara fallet flyr jag landet direkt. Emigrerar till Det stora engelskspråkiga stället på andra sidan atlanten där man säger sidewalk och egg-plant.



Min älskade syster tog körkort idag <3 (ignorera det fula i högerkanten) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0