Why a heading?

Igår kväll när jag skulle gå och hämta Robson i skolan luktade det vår, himlen var klar och medan jag stod utanför skolan och väntade på min lilla pojk slog det mig hur vacker utsikten utöver Reading och fotbollsstadion kan vara när kvällningen drar in. I morse när vi skulle till skolan var det snöblandat regn, det stank sopor eftersom de inte blivit hämtade än i år, jag blev blöt om fötterna och stan var lika grå, smutsig och full av bilar som alltid. Ändå känns det som att det blir ljusare. Om inte på utsidan så i alla fall på insidan.

Just nu sitter jag på mitt rum och lyssnar på The Cure. Kläder på golvet som borde plockas upp. Försöker komma på vad jag ska säga nästa vecka när det är min tur att ha talk på youth alpha. Ska försöka förklara för ett antal ungdomar snäppet yngre än mig själv varför Jesus dog. Funderar på att säga att han bara sov djupt, typ som Törnrosa eller att jag glömt bort hur man pratar engelska.. Väntar på att posten ska komma och hoppas på att mina sociologiböcker finns där. Annars har jag problem, har en bok som ska läsas och en uppgift på den som ska vara inlämnad senast fredag klockan elva min tid. Efter en dags erfarenhet vet jag inte om jag gillar att plugga så mycket, saknaden av gymnasiet måste vara efter någon glorifierad bild som egentligen inte finns.

Nu ska jag se vad som finns att äta i detta huset (inte mjölk i alla fall) och om tre timmar ska mitt älskade lilla barn hämtas i skolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0