Besök

Har haft lite ledigt ett par dagar nu. Inte för att jag skulle påstå att arbetet kräver det (spenderade måndagen med att spöa Martin i uno) men det är ju ändå lite trevligt. Under ledigheten har lillasyster Frida varit här och hälsat på. Vi var ute och åt, hängde lite med Anton och Calle (oklart om det är passande sällskap för henne, eller någon), shoppade lite, plockade körsbär och spelade minigolf. Hoppas hon hade det trevligt här i underbara Kalmar.

På tal om minigolfen ledde jag stort (med tre poäng) i halvtid men Karl spurtade och vann med nästan tio. Oklart hur det gick till för han sög och jag var grym, misstänkte fusk men sa inget då jag inte ville gå hem.

Nu har Anton övergivit mig och återvänt till Stockholm. Känns lite ensamt i den stora lägenheten nu utan någon som gnäller på allt jag gör (och lagar mat, handlar och tvättar åt mig) men jag vänjer mig snart igen.

Idag har jag tvättat och solat, ypperlig kombination. Tänkte även försöka gå en liten promenad och ta en powernap innan det blir dags för den första natten av tre den här helgen. Svårt att med ord beskriva hur mycket jag ser fram emot detta.
Helgens stora höjdpunkt förutom jobbet kommer helt klart att bli paintbollen som ska spelas på lördag med alla mina armybuddies (utom Karl som är med i flottan, inte armén) efter typ tre timmar av sömn och innan nästa arbetspass. Hade det inte varit för att de har så ont om vikarier (och att man får mer partaj för pengarna i England) hade jag helt klart ringt in sjuk och bbq:at med killarna istället..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0