Dethär med att jobba natt..

..är så inte min grej!

Jobbar två nätter i rad denna helgen. Slutade kvart i åtta i går morse. Gissa när det första regnet för denhär månaden träffade Kalmar. Just det, kvart i åtta. Kunde inte väntat fem minuter tills jag var hemma? Hade omöjligt varit blötare om jag badat med kläderna på..

Steg upp strax innan klockan fyra igår (känns som idag eftersom jag inte sovit sedan dess). Hade pyamas på mig till klockan var nästan sex (på kvällen). Åt köttfärslimpa till frukost. I går/förrgår när jag skulle till jobbet snackade jag lite med granntjejen fem år, hon skulle gå och lägga sig, jag var avundsjuk. Jag har druckit så mycket kaffe att jag helt klart är i riskzonen för magsår. Har också ganska roligt (inte) åt det faktum att det bara är jag och de av mina vänner som just nu bor i USA (och Larz förstås) som är inne på facebook samtidigt. Ur led är tiden! Sedan är jag inte alls bitter över det faktum att jag typ aldrig är ledig på helgen. Inte alls så att man i går morse kom hem till en lägenhet med tydliga spår av fredagsfestligheter eller att killarna skulle ut och klubba i gårkväll. Får trösta sig med att det betalar bra och att jag kommer ha riktigt roligt många helger i Leeds framöver på denhär lönen :P

Har under dessa två nätter sett mer än en halv säsong av vänner (skulle behöva en ny serie att följa, om någon har ett bra förslag), en militärfilm med Tom Cruise (inte särskilt bra), Sherlock Holmes (mycket bra, men det skulle jag ju tycka om alla filmer med Jude Law (som kan vara världens snyggaste man) och som dessutom utspelar sig i London (kan vara världens bästa stad), Men in black (var ungefär lika smårolig som alla de andra gånger jag sett den) och Brokeback mountain (såg bara andra halvan, hängde inte med helt, funderar på om jag hade haft lika lätt för en homosexuell relation med två inte fullt så snygga killar..) Det var mina filmrecensioner för denhär gången.. Återkommer nästa helg då jag såklart hänger här igen. 

Har även upptäckt att jag inte alls är ledig att åka på tonårsläger. Typiskt. Ska se om det inte kan bli en liten trip till Berlin alternativt England istället för att hänga med meine liebe deutche freundin om den nyblivna flygvärdinnan nu kan passa in sin ledighet till den veckan.. Hade varit fränt att åka till Berlin, har varit i Tyskland men bara på genomresa.. Samtidigt känns det att det är nästan ett halvår sedan jag lämnade Reading, längtar tillbaka till England..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0