En vecka i Kalmar

Avslutade förra helgen på ett bra sätt med simskola för Happan. Kan vara första hästen jag träffat som föredrar att ha mulen under vattnet när han simmar.. Måste hem snart och bada med dem så man får lite kort för de var verkligen störtsköna båda två! :)
På söndagen var jag dessutom en kort stund hos Emilia. Fick en snabb uppdatering om hennes liv och snackade en himla massa skit som vanligt.

Vill även lägga in en reservation kring mitt förra inlägg då jag självklart kom med förslaget att spendera dagen i växjö med att retrace:a (vad blir den översättningen, någon?) hela Eriks växjöliv de två senaste åren (lite som jag tvingade Steffi att göra i Bath med min näst största idol) men blev tyvärr nedröstad.

Har haft en härlig vecka i Kalmar. Kom till stationen 20.25 i måndags (typ en halvtimme sent) skulle jobba 21.00 och höll dessutom på att svälta ihjäl. Hann hem, byta om, packa om väskan, cykla till ICA och köpa mat för kvällen och var på jobbet 20.55. Ganska nöjd med mig själv.

Tisdagen spenderades till stor del i kalmarsundsparken som är mer ett fält än en park men vem är jag att märka ord. Vi låg i alla fall där en stund och solade och badade. Anna var lite sur när hon kom hem och upptäckte att hon nästan inte alls hade blivit brunare än innan.
På kvällen bjöd Anton på mat, han är förvånansvärt duktig på att laga mat med tanke på att det påståtts att han alltid äter hämtmat.. Vi hängde också i stan och lyssnade på killen från Fame som körde massa trevliga covers. Kan ha varit så att vi uppskattade vinet, det faktum att det såg ut som att Karl satt i bur (fick en väldigt onödig värmepinnesak mitt där vi satt) och att dissa tanter som tror deär fjorton snäppet mer än själva musiken. Riktigt rolig kväll i alla fall!

Onsdagen började alldeles för tidigt med personalmöte kaffe (mycket kaffe) och tårta. Sedan blev det frukost som på grund av pannkaksproblem snarare blev lunch, hos Calle och Isabell. När det sedan var dags för Karl att jobba drog vi andra till kalmarsundsparken (som alltså är ett fält) där det solades lite till och Anna bittert fick ångra gnället om för lite färg dagen innan då hon framförallt brände ansiktet (som är mycket svårt att hålla från solen), rumpan och insidan av överarmarna. Nice.
Kvällen spenderades snyltande på syssling igen då vi grillade på innergården med Isabell och Calle. Inte lika sent och inte lika mycket vin = bra när Anna jobbar dagen efter.

Arbetsdagen igår var intensiv. Gick en liten promenad, spelade bochia och fikade med andra brukare på en mysig liten gård. Och åkte till stranden och solade (inte Anna) och badade (inte heller Anna då risken finns att solen träffar huden om man har bikini på sig). Alltihop avslutades med minigolf. Vilket jag var helt grym på. Assistentlaget vann trots att tjejen jag spelade med hade maxslag på 6 av nio banor. Var äckligt nöjd med mig själv. Och kan efter en sådan dag inte alls förstå vad Karl menar med att jag och Calle (som också är personlig assistent) har glidarjobb..

Just nu är jag hemma själv och spenderar dagen mest med att gömma mig för solen. Har bland annat tackat ja till en nybörjarkusr i franska till hösten, beställt en bok till den kursen, köpt biljett till lillasyster Frida som kommer och hälsar på på måndag och kollat olika grejer som kan vara bra att veta inför flytten till Leeds. (som tillexempel att man pratar Engelska där) Tänkte snart ta en powernap eftersom jag jobbar mellan nio och åtta och har upptäckt att det inte längre är coolt att dygna, det är bara skitjobbigt.

Ber om ursäkt för det allt för långa inlägget och faktumet att jag inbillar mig att ni bryr er om hur livet ser ut i Kalmar..




En blek Anna (konstigt att jag gnäller på solen efter en dag på stranden?) Alternativt en mycket närgången Anton som använder alldeles för mycket blixt?


Kommentarer
Postat av: Joacim

Klart vi bryr oss! ;)

2010-07-16 @ 17:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0