Field trip

Gjorde en utflykt igår med familjen Svensson. Vi åkte till växjö, kändes bra att mötas på halva vägen.

Vi gick på utvandrarnas museum, det bettades vilt om hur många timmar det skulle ta (Oscar trodde sex) men pappa slog oss alla med häpnad då det tog mindre än två. Oscar och Adelina pratade mest i telefon med Moberg och titanicöverlevande och dissade stackarnas Engelska. Pappa bröt ihop när han fick veta att vi inte läst utvandrarna i skolan. Blev inte bättre när jag påstod att Moberg skrivit hämsöborna. Men kontrade med att jag läst fler engelska klassiker än han i alla fall.

Efter det bestämde vi oss för att gå på gasmuseet. Gissa om jag blev besviken när jag förstod att det var ett gLasmuseum. Men men, ganska fränt i alla fall. Lovade mamma att köpa en stor fästing i glas till henne när jag blir rik.

Växjödagen avslutade med världens näst godaste pizza (den godaste finns på en gata bakom Oxford street i London). Sedan åkte vi över Lagan hem och kollade på Mammas gamla hus. Har alltid lika svårt att tänka mig att min mor vuxit upp som vilken Svensson som helst i ett villaområde i ett svenskt samhälle.. Passade även på att besöka älöghägnet som finns där och köpa födelsedagspresent till en av mina favorittyskar som snart fyller år.

Kvällen spenderades med bror och syster tittandes på hajskräck. Alternativt hajkomedier. I alla fall inte hajporr (bara Chandler som gör).

Snart ska vi ut och leka lite med våra hästar, eller Ades häst och min lånade pälsboll. Hoppas det går att bada lite med dem, vore fränt (och välbehövligt).

I morgon bär det tillbaka till stan :)

Kommentarer
Postat av: mr Wexiö

ni väljer alltså att gå på två (2) museum när ni besöker Växjö istället för att...hmm..nä just det..det finns ju ingget annat att göra när inte Erik är där.:) Ni missade dock domkyrkan, den är fin oså finns det döda människor där! Såg ni slottet? Det är fint! Såg ni campus? Det är fint på alla dagar utom söndagar! Okej det finns tydligen lite att göra...

2010-07-15 @ 19:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0