Night watch

Jobbar natt. Igen. Trots att jag inte steg upp förrän halv fyra idag är jag nära att decka. Brukar vara vid den här tiden jag ger upp med filmtittande, internetcruisande och skvallertidningsläsande för att hålla mig själv underhållen och istället övergår till att tomt stirra in i väggen, låtsas att jag sover och räkna ner timmarna. Som av någon anledning går mycket sakta.

Glömde tala om att jag lyckades betala depositionen på lägenheten och för ett år framöver är stolt innehavare av rum A3:23, block A, Montague Burton residence i Leeds. Känns bra, mitt första egna boende. Känns också bra att jag delar lägenheten med fyra andra (så länge de är någorlunda trevliga) har nämligen upptäckt att jag sover mycket sämare när jag är ensam. Kan vara en vanesak men om någon vill dela en trevlig lägenhet i Kalmar med mig är det helt okej. Nu mer är den dessutom jättevälstädad.

Tänkte även dela med mig av lite nya filmrecensioner.. Har sedan sist sett:
No mans land. Tyckte synd om tyskarna när de blev ihjälskjutna. De ville ju bara fira lite weinachten.. Tur Steffi ringde sen så alla tyskar inte var borta i alla fall..
Benjamin Buttuns fantastiska liv(?). Bra. Inte så bra som det sägs men bra. Tyckte lite synd om Brad som närmar sig femti men alltid kommer se ut som 22. Bara lite mer rynkor och fult skägg.
Någon film på svt om en jury. Bra sätt att börja arbetsnatten.
Alien. Helt underbar komedi från förra århundradet. Jag hejade på den söta, missförstådda, silvriga saken..
Burn before reading. Förstod typ nada så den var säkert ett riktigt mästerverk.
Tror helt klart att jag har en framtid som recensent. Hade gått jättebra att kombinera med mitt nuvarande jobb. Hinner säkert en till innan morgonen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0