paintballing

Spelade som sagt paintboll idag med mitt nya killgäng här i Kalmar. Visade sig att alla var minst lika trevliga som Karl och Calle..
Märktes förvånansvärt lite att jag var typ den enda som inte är yrkesmilitär. Säger mer om sveriges försvarsmakt än mina paintbollförmågor. Bara Calle som vägrade tro att jag träffade någon.
Mitt lag kan ha förlorat. Med ganska mycket. Skyller på att vi var en mindre. Dessutom hade vi två handikappade personer i vårt lag (en Calle med nackspärr och en Påsen med stukad fot). Försökte även med faktumet att vi hade den enda tjejen men ingen annan ansåg det ha någon skilnad. Försöker ta det som en komplimang. Det märktes dock lite på faktumet att overallerna inte fanns i mindre storlekar än xxl och att masken inte riktigt passade ett huvud med storlek 53. Förutom det var väl regnet det enda negativa (för stora, dyngsura kläder är lite småsvåra att röra sig i och en igenimmad mask höjer spänningen lite). Tror faktiskt aldrig jag varit så blöt i hela mitt liv. Kommer med största sannolikhet spendera nästa vecka kurerande lunginflamation, urinvägsinfektion och trikinförgiftning (det sista beskyller vi den något stressade grillningen för) tillsammans med skolkexperten Karl Sjöberg. Och vi får inte glömma blåmärkerna som redan börjar täcka min kropp. Vissa har varken vett att sikta (blev skjuten i huvudet, ovanför masken och på högra bröstet), sluta skjuta i tid (har tre snygga märken på en ganska koncentrerad yta på låret och massakrerade fingrar) eller förstå regler (snyggt märke på högra vaden som tillkom efter de tre på låren cirka fem meter från utgången). Trots detta är jag förvånad över hur lite ont det gjorde just då (sist jag spelade blev jag skjuten en gång och kan ha skrikit som om nyckelbenet gick av på fem ställen).
Den mycket trevliga tillställningen avslutades med grillning i Söderåkra. Var inte alls bitter när Calle skjutsade mig till jobbet vid halv nio, jag föredrar nattjobb före grillfest alla dagar i veckan och då framförallt lördagar!

Nästa vecka jobbar jag mer männskligt, veckan börjar med drygt två dygn ledigt. Oklart vad den tiden ska fyllas med. Sen är det bara en vecka kvar till mitt livs första semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0