Uppdatering

Har sedan sist jag skrev varit hemma en kort och ganska intensiv runda. Under torsdagen hann jag med en härlig ridtur med Ester i de Kärrhultska skogarna på en mycket trevlig Athena. Efter det var jag på 90års kalas. Något jag var mycket oförberedd på (hade inga "gå-på-90årskalas-kläder alls med mig hem från Kalmar, bara några lite för korta sommarklänningar) men det blev trots detta en lyckad tillställning. Vi kom efter allsången, trodde vi, visade sig att de körde en timme till senare på kvällen. Bjöds så klart på allt för mycket mat och öste gärnet till klockan var nästan nio. Då åkte jag på efterfest till Ulle och Larz och hängde med mina mobilnördiga vänner (OBS, Larz och Maria, inte några fjortisar från gymnasiet) På väg hem därifrån blev det återigen tydligt att jag inte borde få köra bil.

Fredagen följde först i lugnare tempo med mycket sol. Sen hör min hyresvärden av sig och undrar om jag är sugen på grillat. Kom till kalmar vid åtta på kvällen, då började festen. Avslutades ganska många timmar senare med att jag fick slåss mot två soldater för att få gå och lägga mig (tur armén är så mesig idag).

Ett fåtal timmar senare var det dags för ett 26 timmar långt arbetspass. Fullt ös hela dan då jag till slut träffat tjejen jag ska arbeta med. Följt av en allt för varm natt på jobbet.

Idag tänkte jag ligga i trädgården och sola en stund och njuta av ledigheten men istället har vi haft barnkalas, min kompis Sixten fyller snart tre. Barnen stod för underhållningen medan jag, Anton och Sixtens pappa, Daniel lutade oss tillbaka och gjorde oss lustiga över dem. Jag gillar barn :) Av någon anledning tyckte Emma och Jag inte att det funkade att bada i den smått kissiga och gräsbeströdda lilla poolen i trädgården utan vi packade barn och grejer i bilen och gjorde en liten utflykt. Får se hur det går för mig nästa vecka när de är i Vimmerby..

Det var min korta uppdatering.. I morgon blir det jobb men först ska jag laga mat, äta jordgubbar och boka tvättid för första gången i mitt liv (its awesome to live in such a huge city as Kalmar)

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Det var ju tur det att jag inte räknas in bland de "mobilnördiga" vännerna iaf =)



Vad hittade du på med bilen den kvällen då?

2010-07-05 @ 12:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0