Midsummer

Börjar repa mig från midsommar nu, därför jag inte hört av mig än.. Typ. Lite. Inte.

Var i alla fall på Öland med syrrans gäng. Tror inte att någonting alls fungerade som det var tänkt. Men vi hade väldigt roligt. Vi åkte väldigt mycket bil och Anna fick en hel del chanser att vara sådär härligt elak. Enda nackdelen med resan var förkylningen som jag skyller på den idiotiska volleybollen någon fick för sig att vi skulle spela, absolut inte på ett kallt tält. Skyller också blåmärkerna på hela min kropp på den, trots att jag mest stod och såg cool ut :P

Igår jobbade jag första dagen. Det var soft. Vi tittade på film och läste veckorevyn. Jag får dåligt samvete för skattebetalarna i Kalmar kommun.

På kvällen var min syssling och hans vänner snälla nog att ta hand om lilla Anna en stund. Blev en rolig kväll inne i stan. Fick chansen att prata lite engelska, roligt bara när vi alla svenskar kommer på att den enda som inte pratar svenska inte är ett dugg intresserad av vårat samtal men vi ändå kör stenhårt på engelskan. Härligt internationellt :) Annars blev Antons vänner lite avundsjuka att jag hade fått spela på hans dator sist vi var i kalmar för typ åtta år sedan och Anton var härligt bitter över att jag tagit hans gästsäng, vi får väl se om jag får hänga med dem igen..

I dag blev det en välbehövlig sovmorgon och om en halvtimme dyker Nilla upp så ska vi gå en liten promenad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0