Blidde en liten paus

Har haft första av många svenska helger nu. Fredagen spenderades i kyrkan med härliga tonåringar och ledare. Ganska skönt att vara tillbaka i sin egen tonårsgrupp där man känner alla och känner sig trygg och hemma. På lördagen blev det en ridtur på Athena, kändes att jag inte ridit på väldigt länge och lilltjejen var också rejält trött efter att pulsat runt i snön en stund. Härligt att komma ut i alla fall och påmindes helt klart om fördelarna med att bo i ingenstans i lilla Sverige. På kvällen blev det fest med jaktlaget, det var nog ganska kul. Söndagen spenderades hos Josefin i Gislaved, planerade eventuell utlandsresa i sommar. Känner mig splittrad, fínns många ställen jag hellre spenderar pengar på än ett turkiet fullt av svenskar samtidigt känns det som att man ska ta till vara på så mycket tid som möjligt med de svenska vännerna. Vi får väl se om Anna följer med..
Idag har jag varit ganska seg, pysslat lite hemma och läst en del men annars har det inte blivit mycket vettigt gjort. Om en timme bär det i alla fall av in till Burseryd. Blir musikalövning följt av maskerad på uv. Resten av veckan ska jag försöka väga upp dagens lättja, ska hinna med ett frisörbesök, fixa nytt pass och hälsa på kiropraktorn. Däremellan ska vi se om det hinns med någon ridtur och dessutom är jag ju heltidsstudent så får väl se till att skriva veckans uppgift någon dag med.. Nu blir det till att ta sig ur legginsen och oxfordtröjan och sätta på sig något snäppet mer genomtänkt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0