Busy life

Tur man är arbetslös, annars hade man ju aldrig hunnit med allt som ska göras.

Var ju hos kiropraktorn i förrgår. Hade gjort en egen amatördiagnos som sade otränade jäkel knäck till ryggen och börja träna core (och allt annat, tjockis). Ville mest ha en mer professionell åsikt också. Visade sig dock att det var värre än jag trott. Blev inte alls några träningsprogram och förhållningsregler på att springa minst ett maraton om dagen (vilket jag hade önskat) istället blev det förbud att sitta, springa, gymma, simma, åka skidor och värst av allt rida (när jag försökte med det skrattade han åt mig). Jag får promenera i lugnt tempo men där går gränsen. Jippie sa jag. Han var i alla fall trevlig. Hade förväntat mig ett "dumma tjockis det är klart att om man inte tränar någon core på 8 månader samtidigt som man städar ihjäl sig så får man ont i ryggen" istället blev det "du har lite försvagade bålmuskler" jasså, trodde jag inte?

Samma dag blev det dessutom besök på polisen. Kortet blev toppen, såg ut som ett troll med allt rufsigt hår. Tur man bara ska ha det i fem år..

Igår hade jag klantat mig och glömt skriva under en jobbansökan som skulle till socialförvaltningen så fick åka in till Gislaved bara för att sätta mitt namn på ett papper.. Lite nytta gjorde det i alla fall för jag passade på att anmäla mig som vikarie på Gärdet. Vet inte vilket jag skulle föredra, personlig assistent eller vikarie för gymnasieelever, pest eller kolera.

Efter Gislaved bar det av till närområdets andra metropol Smålandsstenar. Blev ett besök hos min favoritfrisör, jätteduktiga Lovisa för lite klippning. Tycker det är jätteroligt att hon är så ung och redan så duktig och säker på vad hon vill göra, Anna gillar när det går bra för folk hon tycker om :) Har ju bestämt mig för att låta håret växa ut så det blev inte jättestor skillnad. Tunnade i alla fall ut det så att man kan sätta på en mössa utan att den far av med detsamma igen. Lillasyster Frida klippte sig också och där blev det rejäl skillnad, fin blev hon i alla fall :)

Idag ska jag bara vara hemma är tanken. Har spenderat morgonen med att bråka med mina två katter som har varit ganska speedade idag, skrivit klart denna veckans sociologiuppgift och skött mina hushållsuppgifter åt mor och far. Tänkte gå en liten promenad innan lunch och sen ge mig på nästa veckas uppgift på allvar. Känner mig riktigt inspirerad idag (naaat)



Bjuder på en förebild (från början av februari), efter kommer en dag då jag orkar klä på mig något annat än tshirt och leggins och lite smink i alla fall :P


Kommentarer
Postat av: matilda

Så söt du är :)

2010-03-04 @ 15:56:48
URL: http://qwentus.blogg.se/
Postat av: Nina

Åh vad roligt! Vad har du gjort i Reading? Hur länge har du bott här? :) Kan behöva lite tips om where to go :) Kram banan

2010-03-04 @ 22:05:44
URL: http://smilingismyfavourite.blogg.se/
Postat av: Jeanette Lindvall - FOTOBLOGGEN

fin :)



Ha en bra kväll

Kram

2010-03-22 @ 22:00:00
URL: http://www.sunstree21.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0