End of week

Jobbade igår mellan sex och tre. Barnen kom inte förren kvart över sex, var nära att Anna hade hunnit somna i en soffa då. Att stiga upp innan fem är inte männskligt alls. Åkte en runda till massören på förmiddagen med, powernap på en knapp halvtimme. Kan inte påstå att jag var jättepigg när jag kom tillbaka till barnen. Annars var arbetsdagen okej. Målade påskris i skolan och tog det ganska lugnt på fritids. Dagens bästa var att man kunde vara ute utan jacka på eftermiddagen och bilen luktade nästa sådär äckligt som den brukar göra på sommaren när den vart pakerad ett tag, för en gångs skull en positiv upplevelse..

På kvällen blev det gospelkonsert i Gislaved med ett gäng av våra tonåringar. De som sjöng var jätteduktiga, enda problemet är att det känns som att man behöver vara lite aktiv som åhörare på den typen av arrangemang, så länge man inte är en ganska tuff tonårstjej. Blev en alldeles för lång kväll för Anna men våra tonåringar hade nog roligt i alla fall och det är väl huvudsaken.

Idag sov jag bort större delen av dagen sedan har jag lekt taxi och funderat på att plugga. Tog till slut tag i det och har nu skrivit ett helt stycke, behöver bli klar denna helgen eftersom jag ska jobba nästa vecka med.
Ska hem till Ester vid sju och umgås med henne och Evelina. Får se om jag hinner skriva några rader till innan dess.



Fick ett mail igår från min underbara lille pojk. Han var lite skeptisk mot nya slavens engelska, inte lika bra som Annas påstår han. Kändes som en vinst med tanke på hur många gånger han talade om att engelskalektioner vore en bra idé för mig.. Annars hade han det bra, han hade väldigt mycket att göra sa han, han hade sprungit en tävling i skolan och kommit sjua, oklart vad mer han hade haft fullt upp med. Saknar honom verkligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0