Gärdeskolan

Min lillebror hade sovmorgon idag och ville ha skjuts till Gislaves, eftersom jag ska till kiropraktorn vid halv tre så bestämde jag mig för att sitta på gymnasiet och plugga lite idag. Morgonen började med ett litet äventyr då två av grannens hästar rymt och sprang runt på vägen. Fick in dem ganska snabbt emd hjälp av Alexandra men lite nrvöst ändå när det är hur många hästar som helst vid vägen i en hage med nerrasat staket. Stora som hus är dem med, kan inte fatta att jag brukade rida så stora hästar nu när man håller sig till isländningarna :)

Känns ganska konstigt att vara tillbaka på skolan, känns som en evighet sedan jag gick här. En annan värld och en annan Anna.. Hälsat på några av mina gamla lärare i alla fall och det var riktigt roligt, har ju dem att tacka för en hel del framförallt under de senaste åtta månaderna. Även ätit lunch med lilla mamma och hennes jobbarkompisar och såklart pluggat en del sociologi :)

Ska upp till vivaldikliniken om en liten stund och se vad de säger om min rygg, lite nervöst faktiskt för nu har jag ahft ont ganska länge :/ I eftermiddag bär det av till polisen i värnamo för att fixa nytt pass så jag kan flytta i September.. Fullt ös idag alltså, förstår inte hur man hann med när man dessutom gick i skolan hela dagarna.

Var ju på uv igår med, det kryllar ju av barn överallt och låter gör dem. Har svårt att förstå mina tidigare tankar på att bli lärare efter en sådan kväll. Roligt hade vi i alla fall, maskeradfest med massa fräna utklädningar. Proppade dem fulla med socker och adrenalin och sen skickade vi hem dem, skrattar skadeglatt när föräldrarna kommer :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0