Hänger på Gärdet

Gör det ganska mycket känner jag. Tudelad känsla kring det. Å ena sidan har man så mycket härliga minnen här och kan ibland sakna att ha Gabby att skratta ihjäl sig med samtidigt som man går in i dörrkarmar eller Lina att planera vägarna mellan klassrummen med så man inte stöter på någon man inte vill och dessutom försöka hålla en värdig min när man väl gör det. Samtidigt är det en sådan skön känsla att vara vuxen, tycker att eleverna (trots att de är typ i min igen ålder) är ganska unga. Skulle inte vilja vara gymnasieelev. När man ser dem påminns jag om hur liten jag var för ett år sedan och hur stor jag trodde jag var. Intressant..

Var hos massagegubben idag. Hade tid halv tio. Klockan tio kom han ut och kallade mig Lisa. Jag talade om att jag haft tid halv tio men det visade sig att han glömt skriva upp det. Han var ganska virrig sist vi sågs. Fick i alla fall komma in halv elva när han fått en avbokning. Han skämdes men Anna var lika glad ändå, har ju fått denhär förmiddagen med att gå. En timmes missat plugg är dock inte jättebra när man känner sig lite stressad men massagen blev gratis och jag kollade honom noga när han bokade en ny tid för mig..

Hemtentan går bra. Har hittat litegrann i böckerna men bävar fortfarande för sista frågan. Complicated.

Igår var jag ju på fika hos Evelina. Klockan tre var jag där med morfars bil, hade sagt att jag nog kom tillbaka runt sex. Klockan nio var jag i Långhult igen. Visade sig förvånande nog att Evelina och jag hade massor att prata om efter att inte setts på evigheter. Även Per lade sig i när han kom hem från jobbet och vi hade det jättetrevligt :) Jag tror helt klart på att bjuda in mig själv till folk, trots att det anses lite ofint av vissa är det nog enda sättet att träffa folk om man inte är mer populär än vad jag är..

Ikväll ska jag på tonår, lika pepp som vanligt och resten av helgen är oplanerad..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0