Hard work

Vem behöver en fritid med ett jobb så underhållande som mitt?

På alla dörrar på min del av skolan sitter en lapp där det står "Nyckel upphittad, återfås mot beskrivning" (Hej jag har tappat en nyckel, den är lite silvrig, rund i ena änden och lite taggig i den andra)

Stod och strök pärlplattor (detta jobb är förvånansvärt likt mitt förra) och ett barn inspekterar noga. "Man kan faktiskt göra så som du gjorde nu för det brukar Brittis göra" Känns som det största godkännande man kan få på den arbetsplatsen.

Spelade hockey så jag knappt kan gå nu, men roligt var det och gjorde jättemånga mål (motståndarna var två pojkar på sju år)

Förövrigt bjuder vissa små barn på ganska härliga komentarer här och där men min hjärna har just nu satt censur på dem som slagit mig under dagen..

Ikväll har jag i alla fall varit hos Ester och Marcus en runda. Pusslat klart ett pussel, varit elak mot deras katter, druckit te och pratat lite.

Imorgon blir det upp tidigt och köra mamma till jobbet så jag kan ha bilen resten av dagen, ska visst jobba en del igen.

Nu ska jag göra dagens pensionärsövningar och sen blir det sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0