New week

Tiden går förvånansvärt snabbt när man jobbar lite på dagarna.

I går var jag bara på fritids så på förmiddagen fixade jag klart en fiaplan i storlek huge till musikalen som har premiär alldeles för snart.
Arbetsdagen gick bra, påskpysslade med kidsen och var ganska slut när det närmade sig hemgång. Perfekt när man körde musikalövning direkt efter jobbet. Sydde fiadräkter till barnen och övade lite. Tur det mest kommer vara föräldrar i publiken..
På kvällen fixade superEster ett hem till systers kompis Linas lilla shettis som blivit hemlös. Tur man har sånna som henne i sitt liv att fixa till grejer som inte funkar.

Idag har jag jobbat heldag. Fått nyfunnen respekt för mellanstadielärare, förstår inte att jag gillat det så under mina praktiker, måste haft trevligare barn på den tiden. Fast det har väl sin charm i alla fall.
Var i vilket fall ganska glad när det blev dags att gå över till fritids. Har haft en aktiv dag (hoppas kiropraktorkillen inte hittar bloggen) spelade fotboll och killerball i gympahallen tills svetten rann. Skönt att vara ute och leka en stund med men nådastöten för ryggen var nog när jag gav mig på att hoppa twist. Just nu ligger jag i soffan med kylpåsen på ryggen, får hoppas det hjälper för nu kan jag knappt gå igen..

Kvällen spenderas just nu med lillasyster framför tvn. Känns lagom för mig ikväll, imorgon leker vi med kidsen igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0