tuesday

Spenderade ju lördagen på pensionärsvis. Förutom kvällen då var jag taxi åt lillebror och hans vänner. Orutinerad sådan dock, somnade på soffan vid midnatt så när jag kom hem vid tretiden var det omöjligt att somna.
Detta innebar att jag missade starten på vasaloppet, den som är så spännande. Såg resten dock. Ett rent nöje med min familj, pappa är minst lika utpumpad som dem som åker efteråt. Dessutom kommenterar han hela tiden enda gången han själv åkte typ hela tiden. "Nu är täten i Mångsbodarna, då är de bara sju timmar före mig när jag åkte än så länge" Själv spenderar jag mest tiden med att skratta åt komentatorerna som säger att det börjar göra ont efter nio mil. Och filosoferar kring hur lång tid i tättempot jag skulle klara innan jag fick en hjärtattack.

Efter den roliga familjehögtiden åkte jag till kyrkan på årsmöte. Hängde mest med Lydia under själva mötet, vi förstod nog ungefär lika mycket om vad som hände omkring oss.

I går var jag och hälsade på min bästa kompis kiropraktorn (lite sorgligt att jag spenderar mer tid där än med de vänner jag brukade ha) han är ingen jättebra kompis heller, verkar nästan njuta av att göra stackars Anna illa, dessutom kittlas han. Ska ändå dit och hälsa på i morgon och på torsdag (sa ju att det var lite sorgligt).
På kvällen blev det kyrkan igen först musikalövning och sedan uv. Finns inget härligare än små barn när man har kroppslig status som en pensionär på minst åttio.

Idag har jag mest tyckt synd om mig själv. Och varit närstan lite överaktiv mot vad kiroprakorn sa (har gjort alla mina ryggövningar och gått en promenad på hela tolv minuter, känns som ett mindre träningsläger..)


Kommentarer
Postat av: Nina

Åh men gud vad härligt! Vi bodde i Woodley innan vi flyttade till Kings Road där vi bor nu. Vad tråkigt att du inte trivdes som nanny. Annars hade vi fått ta en festkväll, fyfan vad man kan festa till det här hehe. Jag har bara varit på Sakura en gång hittills. Jag älskar reflexx, mix cocktail bar och ivory lounge. För att nämna några haha. Finns ju sjukt mycket pubar och barer i Reading vilket är underbart. Tyvärr är jag lite dålig på att uppdatera bloggen, ska snart lägga ut lite bilder från helgen dock, ett fylleslag utan dess like haha. Yates är fint! Där brukar vi gå på after work när vi inte går på Wetherspoon, Hopetap. Vad härligt att utbyta lite erfarenheter med en annan svensk som känner till området!

2010-03-09 @ 23:21:24
URL: http://smilingismyfavourite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0