Uvinvigning

Blev klar med sociologin idag, ska bara läsas igenom innan den skickas iväg (fick kommentarer på mitt språk på senaste hemtentan, kanske märks att jag inte lägger ner den energi jag borde)

Kvällen spenderades i kyrkan med uvinvigning. Lika spännande som vanligt. Ett antal unga tonåringar höll på att svimma när de höll i fanan, en annan liten tonåring stal min scarf så jag fick se dum jut istället, jag tappade halva flaggan när jag försökte rädda en svimmande ledarscout, pastorn visste inte alls var han skulle vara när, det blev berg av disk men jag hängde mest och snackade skit i köket (fullt vid diskbänken), det pratades anekdoter från tidigare läger och sammankomster, snacket om detta års läger började så klart när jag meddelade att jag skulle hem (vet knappt ens var vi ska vara i år, funderar på om man ska nergradera sig till vanlig scout när man är lika dåligt informerad som jag)

I morgon börjar jag jobba efter lunch, på förmiddagen ska jag göra klart en megastor fiaplan. Hoppas jag inte förstör arbetet som gjordes för några helger sedan. På eftermiddagen blir det musikalövning, jättelång sådan. Men det är lugnt, nästan en halvtimmes paus mellan jobbet och musikalövningen.





Anna och syster på uvläger för fyra år sedan, mitt sista läger som ledarscout. (oklart varför man inte använder sin gröna skjorta under fler utekvällar)
Syns nog att bilden togs en dag med många tårar, början på slutet av en period av mitt liv som jag idag kan se tillbaka på med glädje och inte längre saknad, krävs ofta att man får lite perspektiv på saker och ting för att gå vidare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0