weekend, just another day off

Förstår inte varför jag är så dålig på att hålla bloggen up to date. Inte som att jag har många andra förpliktelser och det blir ju så mycket på en gång sedan.. Här kommer i alla fall en resume av helgens hittepå.

I fredags fick jag ett litet ångestanfall och gjorde klart min uppgift i sociologin. Hade fått för mig att jag är ledig denna veckan men visade sig istället att det blir hemtenta. Yippie.
På eftermiddagen kom min syster och min älskade bil hem. Syster hade dessutom med sig en ganska trevlig liten tjej som hängde hos oss över helgen. Förstår inte hur hon kan ha så många roliga vänner alls..

Kvällen spenderades i kyrkan på tonår. Spelade lite wii men mest kände jag mig trött och hade ont. Har kännt sedan jag kom tillbaka att det inte är lika roligt längre och nästan övervägt att trappa ner lite på mitt ledarskap då det inte kännts riktigt som jag behövts. Saknat mitt ledargäng i Lower Earley väldigt mycket med, stor skillnad mot hemma och kanske mer passande för mig. Förändrades dock under kvällen då jag låg på scenen i kyrkan och pratade strunt med fem av våra tonårstjejer. Då kommer man snabbt ihåg varför man tycker att det är så kul med ungdomsarbete, man åker ju inte dit för ledarnas skull, det är ju de härliga tjejerna och killarna man bryr sig om. :)

I lördags förmiddag tittade vi på femmil på tv. Bland det mest spännande min far vet (utom vasaloppet möjligtvis) Själv hann jag dock med bland annat en promenad mitt i utan att känna att jag missade mycket. Kan inte påstå att tävlingar som håller på i en evighet är spännande hela tiden, även mitt problem med fotboll.

På kvällen åkte familjen Svensson och Adelinas kompis Frida till Jönköping och såg på Musikal. Anna vägrade köpa någonting utan att först kolla så att inga pengar gick till HV. Annars var det mycket trevligt. Vi tittade på Buddy Holly med Brolle. Har alltid varit ganska skeptisk till min systers beundran av honom men jag blev nog lite kär, trots att vi satt typ på defensiva blå. Älskar ju femtiotalet, musiken, kläderna, allt. Riktigt kul hade vi :)



Min familj jobbar ganska hårt på att få mig att gifta mig innan augusti så att jag stannar i Sverige, Brolle är helt klart bästa alternativet hittills.

När jag kom hem vid ettiden var jag inte tillräkligt trött för att sova, planen var att se en film men först hamnade jag lite på facebook där även min älskade skotte befann sig. Satt och pratade i mer än två timmar. Kommer knappt ihåg sist jag skrattade så (troligtvis strax innan jag lämnade Reading) Har varit hemma tre veckor nu och jag saknar mina vänner hur mycket som helst. Saknar min lille pojk och landet, kulturen, stadslivet, hela känslan i England hur mycket som helst men inget av det kan mätas med hur mycket jag saknar mina vänner, de bästa vänner jag någonsin haft. Känns så orättvist att jag inte kan få ha dem som betyder mest för mig närmre än så.

I går var jag en runda hos Ester och Marcus och fixade för musikalen vi ska ha med barnen och efter det var det gudstjänst. Ganska typiskt sätt att spendera en söndag, i alla fall för ett år sedan.

I morse hälsade jag på min kompis kiropraktorn. Han tryckte lite på ryggen, drog i nacken, log och sa "du kommer ha ont!" Jag gillar verkligen honom, ska inte dit på tre veckor nu. Men han sa att jag kunde ringa om det gjorde jätteont. Ska känna efter så mycket jag kan alternativt krocka lite med bilen så jag får gå dit snart igen (lappsjukan är inget att leka med så jag tänker bli hypokondriker) Nä känns bra att det går åt rätt håll även om det gör riktigt ont just idag.

Resten av dagen spenderas med vila (på kiropraktorkillens begäran), planering av uvkvällen och sedan musikalövning plus uv. Känner mig superpepp.



I miss u guys so much it hurts! (Oklart varför bara jag är out of focus, kanske kameran känner av att det var så?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0